خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی:

30 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان خراسان رضوی پر است

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۸۱۸

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون 30 درصد ظرفیت مخازن سدهای استان پر است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 42.6 درصد بوده است.

به‌گزارش ایلنا، "محمد علایی" با اشاره به بارندگی‌های اخیر و روند آبگیری سدهای استان اضافه کرد: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های مبنای باران سنجی، ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهر تا کنون به 126.6 میلی متر رسیده است که این مقدار بارندگی نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 28.6 درصد کاهش نشان می دهد.

علایی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم آبگیری مربوط به سد ارداک بوده ولی متاسفانه با کاهش 44 درصد پر بودن مخزن در مقایسه با سال گذشته مواجه است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در ادامه افزود: با توجه به سدهایی که هم اکنون در حال بهره‌‎برداری است و همچنین تلاش همکاران این شرکت، سعی بر آن است تا با آبگیری به موقع در سدهای استان بهترین استفاده را از بارش‌های صورت گرفته، داشته باشیم.

استان خراسان رضوی دارای 29 سد در حال بهره‌‌برداری در شهرستان‌ های تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، نیشابور، تربت جام، چناران، کلات و فریمان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز