خبرگزاری کار ایران

میراث فرهنگی قزوین خبر داد:

آغاز مرمت بنای امامزاده سلطان علاء الدین آوج

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۹۶۹

مرمت بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء الدین در شهرستان آوج توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء الدین واقع در۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج روستای علاء الدین، از آثار ارزشمند مربوط به دوره صفویه است که به منظور حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی، مذهبی و جلوگیری از تخریب و وارد آمدن آسیب بیشتر به بخش‌های مختلف آن پروژه ساماندهی و مرمت این بنا توسط این اداره کل آغاز شده است.

این مسئول اظهار داشت: در پروژه مرمت این بنای تاریخی اقدام‌هایی چون بازسازی کف سکوها و پله‌های اطراف بنا شامل تخلیه بندهای قدیمی و بندکشی مجدد و برچیدن بخش‌های آجری فرسوده سطوح عمومی و اصلاح و اجرای مجدد، بازبینی، پاکسازی و مرمت کانال‌های دفع رطوبت، ساخت و نصب پنجره ها مطابق با الگوی قدیمی، اصلاح ناودان‌ها و اجرای مجدد آنها تحت نظارت کارشناسان مرمت در حال انجام است.

مرقد امامزاده سلطان علاء الدین در ۲۰ کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است.

ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می‌رسد که پلان چلیپایی آن را چهار اتاق کوچک کامل می‌کند . این بنا در تاریخ ۹/۸/۷/۷ با شماره ۲۱۳۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان آوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غرب استان قزوین قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز