خبرگزاری کار ایران

دهقان مطرح کرد:

رشد 700 درصدی در تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری یزد/ رتبه نخست یزد در امنیت سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۳۷۹

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد‌ با بیان اینکه یزد بالاترین میزان اشتغال صنعتی را در کشور دارد از رشد 700 درصدی در تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید دهقان در ترسیم سیمای اقتصاد کلان استان یزد با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی تاکنون ۴۲ مجوز سرمایه گذاری در استان یزد دریافت کرده اند، اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری جایگاه و وضعیت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های امنیت سرمایه‌گذاری بحث حمایت و همراهی مقامات استانی از داوطلبان سرمایه‌گذاری است ادامه داد: خوشبختانه ارزیابی صورت گرفته از بخش خصوصی، استان یزد را در این شاخص در رتبه اول قرار داده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد‌ خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، بیش از 40 مجوز در یزد داریم که بر اساس یک فرآیند از قبل مشخص شده، از تمام این طرح‌ها بازدید و نظارت دوره‌ای داریم.

دهقان ادامه داد: مقایسه عملکرد سال 97 نسبت به سال قبل آن نشان‌گر یک رشد منطقی است و در تعداد مجوزها، 80 درصد و تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد تایید هم حدود 700 درصد رشد را داشته است.

وی در ارتباط با سرانه اشتغال بخش‌های مختلف در استان یزد گفت: 7 و هشت دهم درصد اشتغال استان یزد در حوزه کشاورزی و 48 و 2 دهم درصد آن در حوزه خدمات است و مابقی اشتغال استان در حوزه صنعت است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد‌ با اشاره به اینکه استان یزد رتبه نخست اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده عنوان کرد: خوشبختانه در نقاط شهری استان یزد جزو بهترین استان‌ها در حوزه توزیع درآمد است ولی متاسفانه در حوزه روستاها خیلی وضعیت مناسبی نداریم و جزو آخرین استانها هستیم.

وی همچنین بیان داشت: استان یزد در سال 95، 24 هزار و 500 میلیارد تومان حجم تولید ناخالص داشت که رتبه 15 کشور را به خود اختصاص داده بود و از بعد سرانه این درآمد، هر یزدی تقریبا 21 میلیون تومان درآمد را ایجاد کرده که رتبه 5 کشوری است در حالی که میانگین کشوری این درآمد به ازای هر نفر حدود 17 و 6 دهم میلیون تومان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز