خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

اولویت‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان است

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۳۶۵

استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان یزد و محدودیت‌هایی که در حوزه آب دارد، گفت: اولویت‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی طالبی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به جایگاه استان یزد در حوزه اقتصادی، اظهار کرد: برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد از دیگر ویژگی‌های یزد برای توسعه بیش از پیش است.

وی چالش‌های محیط زیست و کمبود منابع آبی، مهاجرت و وجود فارغ التحصیلان بیکار را از جمله چالش‌های جدی استان یزد برای توسعه برشمرد و افزود: توجه به اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه فناوری‌های جدید، توسعه گردشگری، حمایت از استارت آپ‌ها و توسعه بازرگانی از جمله اولویت‌های اجرایی استان یزد برای توسعه اقتصادی است که در دستور کار قرار گرفته و دنبال می شود.

استاندار یزد با اشاره به راه‌اندازی کمیته هم اندیشی بخش‌خصوصی ادامه داد: همچنین راه‌اندازی کمیته تسهیل سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات انجام شده در راستای جذب سرمایه‌گذاری در استان یزد است که دستگاه‌های مرتبط در این زمینه نقش آفرینی دارند.

وی با اشاره به جایگاه استان در بحث صنعت و اقتصاد تصریح کرد: کمیته تسهیل سرمایه‌گذاری که متشکل از تعداد محدودی از ادارات و سازمان‌ها است به صورت پروژه‌ای مباحث سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود تا به نتیجه مطلوب برسد و روند کار نیز مشخص و روشن باشد.

طالبی با بیان اینکه یزد امروز سومین استان مهاجرپذیر کشور است، تصریح کرد: نیروهای متخصص و دانشگاهی به‌دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها از استان خارج و معادل آن نیروهای کارگری ساده به یزد وارد می‌شوند.

وی حمایت مسئولان ارشد کشوری از جمله موثرترین راهکاری توسعه اقتصادی و تحقق اهداف استان یزد دانست و عنوان کرد: اقدامات خوبی در استان آغاز شده و در آینده به نتیجه خواهد رسید و آینده روشنی را در بخش صنعت و اقتصاد استان می بینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز