خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

سهم یزد از حجم سرمایه گذاری خارجی زیر ۱ درصد است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۰۰

عضو انجمن اقتصاد دانان ایران با اشاره به سهم اندک یزد در سرمایه‌گذاری خارجی گفت: سهم استان یزد از حجم سرمایه‌گذاری خارجی طرح های مصوب سال ۹۷ کشور زیر ۱ درصد است.

عباس علوی‌راد در گفت‌وگو با ایلنا در تحلیل گزارش منتشر شده وزارت صنعت اظهار داشت: بر اساس گزارش منتشر شده وزارت صمت از تعداد طرح‌ها، حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی و استان محل اجرای مصوب در هیات سرمایه گذاری خارجی در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ بسیار قابل تامل است.

وی با بیان اینکه  از مجموع ۵۰ طرح مصوب در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ سهم استان یزد فقط ۱ طرح بوده است ادامه داد: از مجموع حجم کل سرمایه گذاری این ۵۰ طرح به دلار، سهم استان یزد کمتر از یک درصد و معادل 47/0 بوده است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران بیان داشت: از مجموع حجم کل سرمایه گذاری این ۵۰ طرح به یورو، سهم استان یزد کمتر از یک درصد و 45/0 بوده است.

وی عنوات کرد: این در حالی است که استان یزد به لحاظ توسعه سخت افزاری برای ایجاد و توسعه ظرفیت های تولیدی جهت اشتغال زایی در شرایط فعلی با محدودیت های جدی مواجه است.

علوی راد با تاکید بر اینکه راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات به ویژه اشتغال و تولید وجود دارد که از آن غفلت شده است اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از مشکلات بر استان غالب شده و تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز گلایه دارند، راه حل هایی برای حفظ تولید و اشتغال استان یزد در کوتاه مدت وجود دارد که چنانچه مدیریت ارشد استان درخواست نماید قابل ارائه خواهد بود.

به گزارش ایلنا، گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی منتشر شده که تا پیش از این بسیاری از مسئولان از سرمایه گذاری های متعدد خارجی در استان خبر میدادند اما انتشار آمار رسمی از سوی وزارتخانه متولی نشان میدهد سهم یزد از کیک سرمایه گذاری خارجی زیر یک درصد از سهم کل کشور بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز