خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد مطرح کرد:

هرمزگان دارای بالاترین هم زیستی هم‌گرایانه مذاهب است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۹۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان هرمزگان دارای بالاترین هم زیستی هم‌گرایانه مذاهب بوده است و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری دارد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان همواره از دیرباز تاکنون از زوایای بسیاری برای نظام و میهن اسلامی مهم و محترم بوده است.

وی عنوان کرد: استان هرمزگان به لحاظ راه های ارتباطی ایران، سپردفاعی و همچنین حفظ استقلال کشور و فرهنگ بسیار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: اگر یک زمانی اقتصاد یا سیاست مبنای توسعه اجتماعی به حساب می‌آمد امروز سرمایه‌های اجتماعی مبنای توسعه اجتماعی بوده و کشوری که می تواند از این سرمایه‌ها استفاده کند به توسعه خواهد رسید.

وی اظهار کرد: پایه ظرفیت‌سازی در توسعه اجتماعی فرهنگ است که سرمایه اجتماعی را کشف می‌کند و در اختیار توسعه اجتماعی قرار می‌دهد.

صالحی ابراز کرد: فرهنگ مبنای توسعه اجتماعی است و تحقق توسعه اجتماعی نیازمند متناسب بودن شرایط لازم است در غیر این صورت، حرکت یا صورت نمی‌گیرد یا به کندی انجام می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: آن چیزی که به عنوان شورای انقلاب فرهنگی در تکمیل شورای فرهنگ عمومی است یک شبکه مویرگی گسترده در سراسر کشور است و این شبکه گسترده تنها شبکه در اختیار است که می‌تواند برنامه‌ریزی‌های کلان در سطح کشور و استان را با نگاه هم‌افزایی و تقویت بنیان‌ها را انجام دهد.

صالحی با بیان این که در پژوهشگاه فرهنگ و ارشاد فرهنگ اجتماعی کشور را به شکل ملی پایش می‌کنیم، ادامه داد: یکی از کارهایی که انتظار می‌رود جریان توسعه استان انجام دهد این است که رصد پایش اجتماعی اش از کشور دقیق‌تر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز