خبرگزاری کار ایران

پس از ۳۵ سال وقفه؛

عملیات بهسازی باند اول و احداث باند دوم بزرگراه ۷۵ متری رضویه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۶۷۵

عملیات بهسازی باند اول و احداث باند دوم بزرگراه ۷۵ متری رضویه در مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران استانی و شهری آغاز شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، در این مراسم، کلنگ پروژه بهسازی باند اول و احداث باند دوم بزرگراه 75 متری رضویه (مهدی آباد) به طول 10 هزار و 300 متر حدفاصل میدان اروند تا شهر رضویه به زمین زده شد و با دستور علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی عملیات اجرایی پروژه مذکور آغاز شد. 

این پروژه بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، توسط شهرداری مشهد در مدت 12 ماه اجرایی خواهد شد و طبق توافق اولیه، مدیریت راهبردی پروژه نیز توسط حوزه معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد انجام می‌شود.

محمدرضا کلائی شهردار مشهد در مراسم این مراسم اظهار کرد: برای ارائه خدمات به محدوده رضویه و سایر محدوده های اطراف شهر جلسات متعددی برگزار کردیم تا زمینه قانونی کار را برای ارائه خدمات فراهم کنیم. اگر بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است، باید مسیرهای قانونی برای خدمات رسانی نیز فراهم شود، چرا که دهیاری ها توان اجرای پروژه های بزرگ را در محیط اطراف شهر ندارند و از سوی دیگر، دست شهرداری به لحاظ قانونی برای اجرای این پروژه ها در خارج از محدوده خدماتی بسته است، در عین حال متولی دیگری هم به جز شهرداری برای آن نیست، نتیجه این می شود که پروژه هایی همانند این طرح، سال های سال بر زمین باقی می ماند.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر  و مدیریت شهری برای توسعه شهر و ایجاد رفاه و آبادانی برای مردم همراه و پای کار است، افزود: هر تلاشی بتوانیم در این زمینه انجام می دهیم. پس ضروری است  فکری برای زیر ساخت های رفاهی چنین محدوده هایی کرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه به موازات زیرساخت هایی که شکل می گیرد، باید فعالیت های کسب و کاری توسعه یابد، خاطرنشان کرد: شهر رضویه خارج از محدوده شهر مشهد بوده و دست ما را به لحاظ ارائه خدمات بسته است. از سوی دیگر نمی توان انتظار داشت چون خدمات حمل و نقل عمومی، فضاهای فرهنگی، پارکی و غیره برای مردم این محلات وجود ندارد، ساکنان این محدوده ها 5 کیلومتر برای دریافت این خدمات مسافت طی کنند.

کلائی در خصوص انتخاب شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد ،گفت: مجموعه زیرساختی برای شهر مشهد لازم است. احداث باند دوم جاده موجود 35 سال پیش آغاز شده و هنوز در مراحل اولیه است. پروژه ای نیمه تمام که دنبال می شود.

وی بیان کرد: اقداماتی که باید در این محور و سایر محورهای مواصلاتی برای توسعه شهر مشهد انجام شود، به معنای فراهم آوردن زمینه های لازم برای رفاه مردم است. در این راستا به نظر می رسد مدل اقتصاد مقاومتی می تواند مدل خوبی باشد تا این مسئله ها را رفع کند.

شهردار مشهد با اشاره به تشکیل کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار در شورای شهر، اظهار کرد: شورا با تشکیل این کمیسیون و پیگیری امور، عزم خود را برای رفع این مشکل نشان داده، اما عزم بزرگتری نیز نیاز است.

کلائی به وجود زیرساخت های بزرگ در مناطق 4، 5 و 6 و ارتباط آن با فضاهای کسب و کاری اشاره کرد و گفت: باید به سمت رونق کسب و کار حرکت کنیم. شاید نیازمند اعطای تجاری دائم نیستیم و هر چه به رونق کسب و کار کمک می کند، باید حمایت کنیم.

وی افزود: در این راستا، مهم هم نیست درآمد شهرداری کاسته شود. از اینرو به جد از شهرداران منطقه می خواهم که رونق کسب و کار را در این مناطق پیگیری کنند.
شهردار مشهد با تاکید بر اینکه به دنبال کسب درآمد نیستیم، خاطر نشان کرد: با این نیت قطعا خداوند برکت می دهد و کار جبران می شود.

کلائی با اشاره به شروع بکار دستگاه روز شمار پروژه از امروز، ابراز امیدواری کرد: سرعت کار جبران کننده 35 سال تاخیری که صورت گرفته باشد. اگر حتی یک روز نیز پروژه زودتر به بهره برداری برسد، با این آمار تصادفات و تلفات، قطعا ارزش دارد.

همچنین سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس، رضویه و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی نبز در این مراسم گفت: ثمرات احداث این پروژه برای مردم سرخس، صالح آباد، رضویه، شهرستان مشهد و خود مشهد خواهد بود و 350هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد. احداث این پروژه همچنین خدمتی شایسته برای زائران امام زاده یحیی بن زید است که سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر زائر و بازدید کننده دارد و همه از این مسیر تردد می کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین این پروژه کمک به شهر مشهد است چرا که اکثر مشهدی ها برای تردد به رضویه و میامی، از شهرک شهید رجایی و باهنر عبور می کنند و در ترافیک سنگین این شریان ها گرفتار می شوند.

نماینده مردم فریمان، سرخس، رضویه و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت پروژه، اظهار کرد: قرار بوده در زمان ریاست جمهوری آیت ا.. هاشمی کار انجام شود اما پایه های احداث شده که از قدمت و استحکام آن نیز در گذر زمان کاسته شده، نشان از قدمت بالای این پروژه می دهد.

قاضی زاده با اشاره به اینکه این جاده شریان کلیدی ارتباطی برای مردم این محدوده است، بیان کرد: عمده کامیون های حمل کننده شن و ماسه مشهد از این مسیر تردد می کنند و زباله مشهد نیز از این مسیر خارج می‌شود. در نتیجه، تردد ناوگان باری سنگین از این محور  سبب ایجاد تصادفات زیادی می شود. به طوری که پیش از این در جاده مشهد سرخس و میامی سالی 19 کشته گزارش می شد.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان مشهد انتخاب شده، گفت: این پروژه کار پر خیری است که برای مردم مشهد و حاشیه شهر و حتی مردم شمال شرق خراسان ثمرات زیادی به همراه دارد و بر اساس اراده و همت مدیران شهری در حال شکل گیری است.

نماینده مردم فریمان، سرخس، رضویه و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود انتخاب شهردار جدید را محصول قانون منع به کار گیری بازنشستگان دانسته و گفت: شورای شهر باید روز اول این کار را انجام می داد. با این انتخاب نه تنها مشهد به روز تر و جوان تر بود، که ثمرات بیشتری نیز عایدش می شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز