خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

زیرساخت تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد فراهم نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۳۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد به شیوه تعاونی گفت: متاسفانه زیرساخت ها برای تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در نشست مدیران اتاق های تعاون منطقه پنج کشور در یزد اظهار داشت: موضوع تعاون یک رویکرد موثر و انقلابی بعد از پیروزی انقلاب است که در قالب آیات و روایات هم مطرح شده و یک رکن اقتصادی برای کشور است.

وی با اشاره به تاکید اصل 44 قانون اساسی بر موضوع تعاون ادامه داد: تا چندسال گذشته وقتی حرف از تعاون می شد سه دهک پایین جامعه در نظر بودند و الگوی جدیدی از تعاون وجود نداشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته شیوه های تعاونی را سرلوحه کار خود قرار داده و با منابع خرد همچنین تخصص‌های مختلف توسعه را دنبال می‌کنند، اضافه‌کرد: امروز خوشبختانه در کشور ما نیز شرکت‌های دانش‌بنیان خودشان را در قالب تعاونی نشان داده که حرکتی رو به جلو در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه می‌توانیم از تفکر تعاونی و خرد جمعی و خلاقیت جمعی هم بهره مند باشیم افزود: می توان تقسیم کار را به نحوه مطلوب در حوزه تعاونی داشت و با چیدمان سرمایه های خرد، پروژه ها و خروجی مثبتی داشته باشیم و کارآفرینی کنیم.

ریاحی با بیان اینکه شرایط‌اقتصادی کشور چندان مناسب نیست و نمی‌توان مانور اقتصادی روی تعاونی‌ها داد، تصریح کرد: متاسفانه با گذشت 40 سال بعد از انقلاب اسلامی هنوز سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد محقق نشده و نخواهد شد زیرا زیرساخت های این موضوع هنوز فراهم نیست و لازم است 25 درصد از بانک ها و بیمه و بورس کشور به صورت تعاونی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نگاه به تعاونی ها اجتماعی است نه اقتصادی عنوان کرد: زمانی این موضوع محقق می شود که بتوان همه عوامل را کنار هم چیدمان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به نگاه مثبت وزارتخانه به حوزه تعاون افزود: در استان یزد با توجه به تفاهمنامه هایی که با اتاق تعاون داریم تقریبا 99 درصد از وظایف حوزه تعاون به اتاق تعاون تفویض شده و ما در نظارت انجام کار می کنیم.

وی با بیان اینکه امید است این موضوع در سطح کشور نیز تحقق یابد گفت: امید است در قالب هم اندیشی ها در سطح مناطق در رونق تولید و افزایش سهم اقتصادی به شیوه تعاون ایفای نقش داشته باشیم و افکار عمومی نیز تعاون را بیش از گذشته بپذیرند و راهکارهای توسعه تعاون را به صورت عملیاتی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز