خبرگزاری کار ایران

با هدف کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر انجام می شود؛

اجرای طرح زوج و فرد از دوم شهریور در تبریز

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۰۶۳

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از اجرای طرح زوج و فرد از دوم شهریور در تبریز خبر داد.

به گزارش ایلنا، اصغر آدی بیگ، در جمع خبرنگاران با تشریح نحوه اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر تبریز اظهار داشت: براساس تصمیم شورای ترافیک استان آذربایجان شرقی، طرح زوج و فرد از دوم شهریور امسال در هسته مرکزی تبریز اجرا می‌شود.

وی افزود: تلاش شده تا همه معایب و مشکلاتی که در طرح قبلی که در اواخر سال گذشته به مدت ۱۵ روز اجرا شد برطرف شود تا در اجرای جدید به مشکل نخوریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش تراکم خودرویی و ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر به‌ خصوص در پیک ترافیکی است و همه مسئولان استان و مدیریت شهری و شورای شهر به دنبال عملی شدن این هدف هستند.

آدی بیگ تاکید کرد: با اجرای این طرح، مشکلات هسته مرکزی در خصوص ترافیک کمتر می‌شود، ما شاهد بودیم که در ۱۵ روز آخر سال گذشته ۳۰ درصد تردد خودروها در هسته مرکزی شهر کم شده بود و این نشان می‌دهد مردم نیز به دنبال تحقق این خواسته هستند و از نظر اصناف منطقه هم، میزان مراجعه شهروندان و میهمانان برای خرید بیشتر می‌شود، چرا که با فراغت خاطر با خودروی شخصی برای خرید به بازار می‌آیند.

وی همچنین افزود: در زمان اجرای قبلی این طرح، در بحث حمل و نقل عمومی تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به راحتی و بدون اتلاف وقت تردد می‌کردند که رضایت شهروندان را به دنبال داشت.

آدی بیگ در بخش دیگری با اشاره به نام خیابان‌های مشمول این طرح اذعان داشت: این طرح از چایکنار و پل قاری شروع می‌شود و تا سه راهی خاقانی، خاقانی به طرف میدان ساعت، میدان ساعت به طرف مصلی، شریعتی، چهار راه شریعتی و باغ گلستان به طرف فلسطین و از سمت شمال مجدداً به چایکنار ختم می‌شود.

وی با تقدیر از از شهروندان بابت همراهی شأن در اجرای طرح زوج و فرد در روزهای پایانی سال گذشته عنوان کرد: مردم در هر تصمیم بزرگی که در راستای بهبود وضعیت شهر باشد، همراه هستند، اکنون نیاز داریم تا بار دیگر با ما در اجرای این طرح همراه باشند تا مشکلاتی که در هسته مرکزی شهر و ترافیک هسته مرکزی وجود دارد، برطرف شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در ارتباط با نحوه و میزان جریمه ورود به طرح زوج و فرد نیز گفت: ما سعی می‌کنیم که در هفته‌های نخست اجرای این طرح، از بعد فرهنگ سازی به این قضیه نگاه کنیم اما در ادامه و پس از جا افتادن طرح، تخلفات ورود به طرح زوج و فرد از طریق پلیس و دوربین‌ها ثبت می‌شود.

آدی بیگ با اشاره به اینکه هیچ استثنایی برای ورود خودروها به طرح زوج و فرد وجود ندارد، گفت: ساعات اجرای طرح از ۱۰:۳۰ تا ۱۴ و از ۱۷ تا ۱۹:۳۰ بوده و لزومی ندارد که برای خودروها استثنا قائل شویم و این دیدگاه را داریم که مردم و مسئولان هیچ فرقی ندارند و باید مسئولان نیز محدودیت‌های ترافیکی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه تفاوتی بین مردم و مسئولان نباشد و از مدیران ادارات و سازمان‌ها انتظار داریم که در اجرای این طرح به ما کمک کنند، گفت: بر اساس تصمیم شورای ترافیک استان، تصمیمی که در اجرای طرح زوج و فرد خودروها در هسته مرکزی شهر تبریز گرفته شده، به عنوان طرح دائمی مطرح است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز