خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار یزد مطرح کرد:

زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی در یزد به صدا درآمده است/ تمرکز روی آسیب‌های اتباع بیگانه راه‌رفتن روی لبه تیغ

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۷۵۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه بهزیستی با طیف گسترده و متنوعی از آسیب های اجتماعی مواجه است که کار کردن در این عرصه را سخت می‌کند، گفت: زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی در یزد به صدا درآمده و نشان می‌دهد آسیب‌های اجتماعی زیر پوست شهر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد ترحمی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یک زنجیره به هم پیوسته ای است که هم علت است و هم معلول اظهار داشت: پیشگیری و فرهنگ سازی در حوزه آسیب های اجتماعی مهم و هرچقدر در حوزه پیشگیری تلاش شود و بودجه بگذاریم باز هم کم است.

وی با اشاره به اعتیاد و آسیب های غیر قابل جبران ناشی از آن به فرد، خانواده و جامعه گفت: باید تلاش کرد طیف وسیعی که معتاد نیستند را نیز حفظ کرد که به این سمت نروند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان یزد ادامه داد: فلسفه وجودی ما به خاطر وجود مدیران شهرستانی است و در اصل ما اینجا هستیم تا مشکلات شهرستان ها را برطرف کنیم به خصوص مناطق کمتر توسعه یافته و دور افتاده که کمتر دیده شده اند و محروم‌تر هستند.

وی با اشاره به این نکته که بحث اتباع خارجی ظرافت خاصی دارد و به نوعی راه رفتن روی لبه تیغ است، عنوان کرد: خدمت رسانی ملیّت، جنس، نژاد، دین و شهر و دیار نمی شناسد و در حقوق شهروندی همه یکسان و برابر هستند.

ترحمی افزود: یکی از مشکلات ما ارائه آمار غیریکنواخت است در حالی که ارائه آمار واقعی قبل از این که آینه عملکرد ما باشد آینه واقعیت جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر زنگ خطر آسیب های اجتماعی به صدا درآید همه را درگیر می کند و اکنون این زنگ خطر در جامعه ما به صدا درآمده و زیر پوست شهر وجود دارد و اگر فکری به حال این آسیب ها نشود این زنجیره به هم پیوسته کل جامعه را در بر می گیرد.

وی در پایان یادآور شد: علیرغم مشکلات و تنگناهای مالی دولت، خوشبختانه خیّرین ما دارای ظرفیّت های بالایی هستند که باید خیّرین را به سمت فعالیت هایی بهزیستی و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه سوق داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز