خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز مطرح کرد:

کودک و همسرآزاری بیشترین علت تماس با مراکز بهزیستی/ 70 درصد از کودکان کار، ایرانی نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۳۱

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به تماس‌های تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های اجتماعی استان، بیشترین تماس‌ها را مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری، اعلام کرد و افزود: در مراکز شبه خانواده فعال در استان البرز، 897 کودک بد سرپرست و بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، اسدالله حیدری در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: باتوجه به جمعیت 10درصدی سالمندان و اینکه 3 تا 4 درصد از جامعه دچار معلولیت هستند، استان البرز نیز در این زمینه نزدیک به میانگین کشوری قرار دارد. 

این مدیر استانی ضمن یادآوری خدمات 50 مرکز شبانه روزی فعال به سالمندان و بیماران اعصاب و روان مزمن، افزود: اکنون 30 هزار نفر مستمری بگیر و تعداد قابل توجهی از خدمات بهزیستی البرز بهره می‌برند که با منابع مالی موجود درصدد ارائه بهترین خدمات به آنان هستیم.

وی افزود: 12 درصد کل جامعه را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند در استان البرز حدود 5 هزار نفر زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره بهزیستی هستند. 

حیدری تصریح کرد: در 127 مهدکودک، 16 هزار کودک تحت آموزش بهزیستی هستند و تلاش می‌کنیم با آموزش صحیح، شخصیت اجتماعی این کودکان به درستی شکل بگیرد.

وی با اشاره به تماس‌های تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های اجتماعی استان، بیشترین علت را مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری، اعلام کرد و افزود: در مراکز شبه خانواده فعال در استان البرز، 897 کودک بد سرپرست و بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: 30 هزار معلول مستمری بگیر، 20 هزار معلول بهرمند از خدمات توانبخشی و توان پزشکی، 16 هزار خانواده در بخش حمایتی بهزیستی البرز در قسمت زنان سرپرست خانوار و افراد از کار افتاده تحت پوشش هستند. 

 

حیدری در ادامه گفت: در بحث اشتغال با توجه به سهمیه 1800 رقمی موفق شدیم با اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات  کم بهره داشتیم، سهم اشتغال را به 3 هزار نفر برسانیم.

وی اذعان داشت: 900 کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز نگهداری استان تحت پوشش هستند که درصد قابل توجهی از آنها کودکان طلاق هستند.

حیدری ضمن تاکید بر پیشگیری به عنوان مهمترین رکن ارائه خدمات مطلوب جامعه هدف، تصریح کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها طی انجام آزمایش‌های ژنتیک و مشاوره طی یک سال گذشته 116 هزار نفر غربالگری و هزینه افراد داری مشکل بینایی پرداخت شد.

وی ادامه داد: 300 فرد مبتلا به ایدز در پایگاه مثبت ایدز نگهداری می شوند و آموزش و درمان دریافت کرده که اگر این خدمات ارائه نشود سلامت جامعه تهدید خواهد شد.

حیدری یادآور شد: در حال حاضر 2 باشگاه HIV مثبت 230 بیمار را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: ساماندهی کودکان کار و خیابان موضوع دیگری است که بهزیستی البرز آنرا دنبال می کند لذا بالغ بر 600 کودک کار و خیابان در سه مرکز روزانه و شبانه استان، سازماندهی می شوند.

حیدری با اشاره به معضلات حضور اتباع بیگانه در البرز اظهار داشت: از بین 801 کودک کار بیش از 70 درصد آنها کودکان اتباع بیگانه هستند که به دلیل نداشتن اسناد، هویتی و طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور نمی توان آنها را حمایت کرد. 

وی در ارتباط با معتادین متجاهر در استان البرز از اردوگاه ماده 16 یاد کرد و گفت: مراحل تکمیلی راه اندازی این اردوگاه پیگیری می شود لذا جمع آوری و نگهداری معتادان تنها در مراکز ماده 15 ساماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز