خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت پسماند یزد:

روزانه 700 تن نخاله ساختمانی در یزد تولید می‌شود/ ساماندهی پسماندها چالش جدی سازمان

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۲۱۱

به گفته رئیس پسماند یزد روزانه ۷۰۰ تن نخاله ساختمانی در شهر یزد تولید می‌شود که مسئله جدی در کنترل خودروهای سنگین برای تخلیه نخاله ها در مکان‌های مجاز است.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت پسماند یزد در نشست کانون تفکر شهر هوشمند دانشگاه یزد با اشاره به مشکلات پیش آمده در تولید کمپوست و توقف تولید آن، عنوان کرد: عدم وجود تکنولوژی که شیشه را از کمپوست جدا کند و قلیایی بودن کمپوست به دلیل وجود سیلیس در آن، چالش هایی است که تولید کمپوست در ایران را دچار مشکل کرده است. 

حمیدرضا رحیمدل وجود دوره گردان زباله را چالشی جدی برای سازمان مدیریت پسماند دانست و اظهار امیدواری کرد: استفاده از تکنولوژیهای به روز و اپلیکیشن بتواند چنین آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

وی مدیریت و تقویت بخش خصوصی جهت ساماندهی مراکز پرزباله نظیر رستوران‌ها را از جمله مسائل سازمان مدیریت پسماند خواند.

وی ساماندهی خودروهای سنگین حمل پسماند و نخاله‌های ساختمانی را از جمله چالش‌های جدی سازمان مدیریت پسماند خواند.

به گفته وی روزانه ۷۰۰ تن نخاله ساختمانی در شهر یزد تولید می‌شود که مسئله جدی در کنترل خودروهای سنگین برای تخلیه نخاله ها در مکانهای مجاز وجود دارد. 

معاون سازمان مدیریت پسماند یزد نیز در این نشست در خصوص فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند گفت: تفکیک از مبدا از سال ۱۳۸۳ توسط سازمان مدیریت پسماند شروع شده و از سال ۱۳۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده است. سیستم جمع آوری پسماند به چهار روش مراجعه درب منازل بصورت هفتگی، جمع آوری از ۱۰ ایستگاه ثابت در سطح شهر، جمع آوری از ۲۲۰ مخزن تفکیکی موجود در سطح شهر و جمع آوری مخازن پسماند مجتمع های مسکونی، ادارات و مدارس انجام می شود.

محمدرضا‌ برزگر افزود: جمع آوری، نظارت بر تخلیه های غیر مجاز، بازیافت و دفن نخاله های ساختمانی از جمله وظایف سازمان مدیریت پسماند است که جمع آوری توسط سازمان مدیریت پسماند و بخش خصوصی به صورت مکانیزه انجام می گیرد. 

وی ادامه داد: جمع آوری، حمل و دفن بهداشتی زباله‌های عفونی بیمارستانها بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و جمع آوری پسماندهای کشاورزی (سرشاخه حاصل از هرس درختان) و لاستیک نیز از دیگر وظایف سازمان مدیریت پسماند است.

معاون سازمان مدیریت پسماند یزد تصریح کرد: به طور روزانه ۳۳۲ تن زباله در شهرهای یزد، حمیدیا، شاهدیه و حوزه استحفاظی و سالانه ۱۲۱ هزار و‌۳۷۳ تن پسماند تر تولید می‌شود. همچنین به گفته وی روزانه حدود ۳ تن و سالانه ۱۱۷۸ تن زباله عفونی و روزانه ۱۱ تن پسماند خشک در شهر یزد تولید می شود.

به گفته برزگر در حال حاضر دو سیستم دفع پسماند وجود دارد که شامل پردازش کمپوست که از ابتدای سال ۱۳۹۷ غیر فعال شده است و دفن نیمه بهداشتی و روزانه زباله می باشد. کنترل سیلابهای شهری، زنده گیری سگ های ولگرد، نصب گاردریل برای جلوگیری از تخلیه غیر مجاز، آنالیز پسماند، آزمایشات ژئو تکنیک، ایجاد شهرک بازیافت و جلوگیری از فعالیت دوره گردان و زباله دزدها از دیگر فعالیت های سازمان مدیریت پسماند است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز