خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تولید بیش از هشت هزار فرآورده خونی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۸۱۶

رئیس پایگاه انتقال خون نیشابور گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۷۳۶ واحد فرآورده خونی شامل خون، پکسل و پلاسمای تازه منجمد شده در نیشابور تولید شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

فاطمه ذبیحی در  گفت و گو با خبرنگار ایلنا در نیشابور افزود: از این تعداد فرآورده تولیدی ۲ هزار و ۷۲۷ واحد در مراکز درمانی شهرستان مورد مصرف قرار گرفته و مابقی به مرکز استان ارسال شده است.

وی اظهار داشت: طی این مدت پنج هزار و ۶۸۸ داوطلب به پایگاه‌های اهدای خون نیشابور مراجعه کرده اند و چهار هزار و ۴۳۷ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ۵۳ درصد از اهدا کنندگان خون در نیشابور جزو اهداکنندگان مستمر هستند که در هر سال حداقل دوبار اهدای خون دارند و اهدای مستمر یکی از شاخص‌های توسعه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه بانوان هفت درصد از اهدا کنندگان خون در سال جاری را تشکیل می‌دهند که از میانگین استان بالاتر است افزود: بانوان نقش مهمی در ایجاد فرهنگ اهدای خون سالم دارند و انتظار می‌رود این آمار افزایش یافته و به هدف کشوری ۱۰ درصدی اهدای خون بانوان برسیم.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات انجام شده در سال گذشته کمپین واکسیناسیون اهداکنندگان مستمر علیه هپاتیتB بوده است که در نیمه اول سال جاری نیز در حال اجراست، مراجعین پس از دریافت معرفی نامه به مراکز بهداشت مجری طرح مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت سال‌ها از تأسیس پایگاه انتقال خون نیشابور و فرسوده بودن تجهیزات روند رو به رشدی در کیفیت محصولات نخواهیم داشت و تنها با تلاش پرسنل فنی سطح کیفیت فرآورده‌های تولیدی در بالاترین حد ممکن نگه داشته شده که مدت زیادی ثمربخش نخواهد بود و تا قبل از رسیدن به شرایط بحرانی مشکلات این حوزه باید رفع شود.

رئیس پایگاه انتقال خون نیشابور گفت: این پایگاه تنها یک پزشک دارد که موجب بالا رفتن مدت انتظار اهداکنندگان جهت اهدای خون می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز