خبرگزاری کار ایران

ایلنا از قزوین گزارش می‌دهد؛

راه‌اندازی مجدد بیمارستان رحیمیان البرز در انتظار تصمیم هیأت مدیره

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۲۰

بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز استان قزوین در انتظار تصمیم هیأت مدیره بیمارستان برای راه‌اندازی مجدد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بیمارستان خیریه رحیمیان در سال 77 با 75 تخت بستری توسط دکتر علی رحیمیان خیر قزوینی تاسیس شد.

ساختمان فعلی بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز استان قزوین با مساحت 5000 متر مربع شامل اورژانس، کلینیک‌های مختلف ( اطفال، زنان، جراح ، چشم ، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، ارتوپدی، قلب ، داخلی و ... ) ، بخش تحت نظر، بخش‌های بستری، کلیه ، خدمات رادیولوژی و آزمایشگاهی است.

بیمارستان رحیمیان شهر الوند شهرستان البرز در استان قزوین به دلیل آنچه که بدهی مالی گفته می‌شود، از 30 دی ماه سال گذشته پذیرش نداشته و رسما اعلام تعطیلی کرد.

2 راهکار پیشنهادی به هیأت مدیره بیمارستان رحیمیان

منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین پیگیری در خصوص بازگشایی بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز استان قزوین اظهار کرد: پنجشنبه 20 تیر ماه جاری جلسه‌ای با حضور مسئولان استان قزوین اعم از نماینده سازمان برنامه و بودجه استان قزوین، نماینده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، معاون فرماندار البرز و امام جمعه الوند و هیأت مدیره و مدیرعامل بیمارستان رحیمیان در استان قزوین برگزار شد که جلسه‌ای تفاهم‌آمیز، بسیار خوب و مثبت بود.

وی با اشاره به مشخص شدن و پیشنهاد دو راهکار برای راه‌اندازی بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز استان قزوین افزود: مقرر شده در جلسه هیأت مدیره این بیمارستان گزینه‌های پیشنهادی مطرح شود و موافقت یا عدم موافقت با گزینه‌ها در این جلسه مشخص شود که در صورت موافقت، کار راه‌اندازی این بیمارستان تسهیل خواهد شد.

بدهی 23 میلیاردی بیمارستان رحیمیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: یک شرط هیأت مدیره بیمارستان رحیمیان این است که سازمان برنامه و بودجه کشور بدهی این بیمارستان که حدود 23 میلیارد تومان برآورد شده است، را قبول کند که بپردازد.

راه‌اندازی مجدد بیمارستان رحیمیان البرز در انتظار تصمیم هیأت مدیره

مهرام با اشاره به یک شرط دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: شرط ما این بوده که سازمان امور اداری و استخدامی برای اینکه بیمارستان رحیمیان به دولت یعنی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تحویل داده شود، نسبت به تصویب تشکیلات و مجوز استخدام اقدام کند تا بتوانیم اجازه بکارگیری نیروی انسانی بیمارستان را داشته باشیم؛ این تنها شرط قانونی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین است تا مجوز نیروی انسانی و تشکیلات به دانشگاه داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر دو شرط مذکور را دولت بپذیرد دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مشکلی برای تحویل بیمارستان رحیمیان البرز ندارد و آمادگی تحویل آن را دارد.

این مسئول تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده که تامین منابع برای ادامه خرید خدمت بیمارستان رحیمیان را قبول کرده که به استان قزوین پرداخت کند؛ اگر این منابع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم قرار گیرد، آمادگی تحویل بیمارستان هم وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: در خصوص پذیرش شرایط مطروحه در جلسه اخیر، هیأت مدیره بیمارستان رحیمیان باید تصمیم بگیرد و پیشنهاد خود را به دانشگاه علوم استان قزوین اعلام کند که آمادگی کامل در این زمینه از سوی دانشگاه وجود دارد.

پیگیری برای راه‌اندازی بیمارستان رحیمیان

سیده‌حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طی جلسه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شده، هیات مدیره بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز شروطی داشته‌اند و نظر خانواده خیر هم همین بوده است.

راه‌اندازی مجدد بیمارستان رحیمیان البرز در انتظار تصمیم هیأت مدیره

وی افزود: یکی از شروط این بوده است که در صورت تحویل بیمارستان رحیمیان به دولت، حقوق پرسنل بیمارستان رحیمیان حتما برقرار شود و بدهی‌‎های بیمارستان از سوی دولت پرداخت شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته هیأت مدیره بیمارستان رحیمیان شروط دیگری هم دارند که موضوع را پیگیری می‌کنم تا زودتر به نتیجه برسد.

با توجه به پیگیری‌های مسئولان استان قزوین و شهرستان البرز مبنی بر راه‌اندازی بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز، باید منتظر ماند تا هیأت مدیره این بیمارستان چه تصمیمی خواهد گرفت و تکلیف این بیمارستان چگونه مشخص می‌شود و مردم هم بلاتکلیفی خارج می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز