خبرگزاری کار ایران

ایزدی مطرح کرد؛

تعداد ۳۰۴ بقعه وامامزاده در خراسان رضوی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۰۲۴

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تعداد ۳۰۴ بقعه وامامزاده در خراسان رضوی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، حجت الاسلام جمال ایزدی در همایش تجلیل از مقام شامخ امامزادگان و بقاع متبرکه منطقه تربت حیدریه در بقعه متبرکه بی بی حسینیه تربت حیدریه اظهار کرد: منظور از تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ، محوریت ومرکزیت امامزاده در تحقق فعالیت های فرهنگی منطقه است و شاخصه این امر آن است که این فعالیت ها ضابطه مند و با برنامه و نیز آرمانی و از روی اعتقاد صورت گیرد.

وی گفت: بهره گیری از ظرفیت هیات امنای مردمی ، اعضای مرکزی فرهنگی قرآنی و خادمین افتخاری بقاع متبرکه شرط تحقق برنامه هایی است که بقاع متبرکه را به قطب فرهنگی تبدیل کند.

ایزدی تصریح کرد: توسعه فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه در سال های اخیر چشم گیر بوده و اجرای برنامه هایی نظیر اقامه جماعت ، قرائت ادعیه و سوگواری های ائمه و...  موجب افزایش حضور مردم در بقاع متبرکه شده است.

وی گفت: از لحاظ کمی استقبال گسترده مردم از برنامه های بقاع متبرکه در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته واز نظر کیفی طول مدت حضور مردم در بقاع متبرکه و بهره مندی آنان از برنامه های فرهنگی این بقاع پیش از پبش نمایان و مشهود است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: همه ساله همایش هایی به منظور تجلیل از مقام شامخ امامزادگان معرفی ابن بزرگان به عنوان ذخایر معنوی عموم مردم ‌بسترسازی جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه ، افزایش ارتباط و ارادت مردم به امامزادگان ‌ایجاد آرامش برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز