خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران:

توجه به مناطق پر خطر شهری، از ضروریات توسعه فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۱۴

مناطق پر خطر شهری، تشنه ی توسعه ی فرهنگی اند و توجه به این مناطق، از ضروریات توسعه ی فرهنگی محسوب می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه کار‌شناسان این کانون گفت: مناطق پر خطر شهری، تشنهٔ توسعهٔ فرهنگی‌اند و توجه به این مناطق، از ضروریات توسعهٔ فرهنگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در این جلسه با اشاره به بازدید‌های می‌دانی کار‌شناسان این کانون از منطقهٔ ترک محلهٔ ساری افزود: با توجه به شرایط ویژه این منطقه به عنوان منطقهٔ پر خطر، می‌بایست از جهات مختلف، مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

وی توسعهٔ نگاه فرهنگی به این منطقه را یکی از مهم‌ترین ضرورت پاکسازی و توسعهٔ فرهنگی در این نقطه یاد کرد و افزود: وجود صحنه‌های دلخراش و وضعیت فرهنگی نامناسب برای تربیت کودکان ونوجوانان، بسیار اسفناک است.

گرجی اظهار داشت: کانون پرورش فکری خود را در قبال کودکان ونوجوانان این منطقه مسوول می‌داند و تلاش خواهد کرد تا با شناخت فرصت‌های موجود و اقدامی کاملا کار‌شناسی، فعالیت‌های فرهنگی خود را برای کودکان و ونوجوانان این نقطه ویژه اجرا نماید.

این مسوول فرهنگی، استمرار فعالیت‌های فرهنگی با نگاه کار‌شناسی و بلند مدت را از مهم‌ترین موارد توفیق هدف یاد کرد و تاکید نمود: کودکان ونوجوانان این منطقه عاری از هر گونه گناه بوده و اگر مورد توجه قرار گیرند، یقینا به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه، مفید خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ نقطه آسیب پذیر در استان وجود دارد تصریح کرد: فقدان سرمایه گذاری اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌ها و بی‌توجهی آنان به این مناطق از عمده دلایل انحرافات اجتماعی در این نقاط بوده است.

عزیززداه گرجی با تاکید بر همکاران خود، خواستار تدابیر لازم و برنامه ریزی موثر در خصوص شروع برنامه‌های فرهنگی کانون در منطقهٔ ترک محلهٔ ساری شد.

گفتنی است چندی پیش در همین خصوص کار‌شناسان کانون پرورش فکری مازندران با حضور در این منطقه و مدرسهٔ ابتدایی این نقطه از شهر ساری، از نزدیک با وضعیت فرهنگی و اجتماعی آنان آشنا شدند.

حضور کانون در جمع این کودکان ونوجوانان و نیز حضور این افراد در برنامه‌های کانون از اولین اقداماتی است که در این جلسه مورد نظر واقع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز