خبرگزاری کار ایران

همزمان با آغاز دهه کرامت در زنجان صورت گرفت؛

۱۹امین جشنواره قرآن و عترت کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۵۰

باید در صدد کاهش سخنرانی‌های در این مراسمات و افزایش جذابیت برنامه‌های فرهنگی باشیم.

۱۹امین جشنواره قران وعترت امروز با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و درمان کشور و مسئولین کشوری و استانی در سالن همایش‌های بین المللی روزبه زنجان با همراهی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جشنواره قرآن و عترت امروز همزمان با(۹شهریور) در آستانه دهه کرامت با حضور محمد رضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در زنجان تا ۱۱ شهریور آغاز شد.

فراهانی بااشاره به اهمیت فعالیت‌های قرانی در جامعه اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی برای ارتقای تمدن اسلامی راهبردی محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در ادامه با اشاره به جایگاه فرهیخته دانشجویان، کشوردر این خصوص، گفت: جایگاه فعالیت‌های قرآنی در کشور و دانشگاه‌ها هم باید مشخص شود.

وی کار در حوزه قرآنی را، راهبردی و مهم ارزیابی کرد و گفت: فعالیت در این حوزه در راستای ارتقای تمدن اسلامی محسوب می‌شود.

فراهانی به تاثیرگذاری اندیشه‌ورزی و تولید علم در ظهور تمدن‌ها اشاره و اضافه کرد: افول تمدن‌ها با این موضوع رابطه مستقیم دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نقطه درخشش ارتقای تمدن‌ها را فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: اگر خواهان توسعه تمدن اسلامی هستیم باید به ارتقای فرهنگ قرآنی اهمیت دهیم.

وی در این راستا به نقش رهبر انقلاب در هدایت فعالیت‌های قرآنی اشاره و خاطر نشان شد: این نقش از سال ۱۳۵۰ آغاز شده است.

فراهانی کار در حوزه قرآن را راهبردی عنوان کرد و گفت: فعالیت در این حوزه در راستای ارتقای تمدن اسلامی محسوب می‌شود.

وی با مهم توصیف کردن حضور اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: دانشگاه برای سرمایه‌گذاری قابل توجه در حوزه فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی کرده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه بر لزوم آسیب‌شناسی فعالیت در حوزه قرآن خاطرنشان کرد: آموزش در این حوزه‌ها علمی نیست.

این مسئول کشوری در زنجان، برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های قرآنی را با ویژگی ایجاد تحول عظیم در این حوزه بیان کرد و گفت: ایجاد تغییر و تحول در این حوزه برکاتی رابه همراه دارد.

فراهانی در پایان سخنان خود با اشاره به ضعف‌های موجود در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره‌های فرهنگی تاکید کرد: باید در صدد کاهش سخنرانی‌های در این مراسمات و افزایش جذابیت برنامه‌های فرهنگی در این راستا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز