خبرگزاری کار ایران

مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد؛

افزایش غلظت آلاینده‌ها و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس/ هشدار به بیماران قلبی و مبتلایان به آسم

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۱۹

معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص افزایش غلظت آلاینده‌ها در اصفهان و شهر‌های اطراف اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، مرکز بهداشت استان اصفهان با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مبنی بر احتمال ایجاد شرایط پدیده گرد و خاک و کاهش دید در بخش مرکزی استان طی امروز و فردا اطلاعیه ای صادر کرد.

براساس این اطلاعیه، بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم، در فضاهای باز فعالیت نکنند و تا حد امکان از حضور در فضای باز شهری خودداری کنند.

ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در هوای باز خودداری کنند.

نوشیدن مایعات به ویژه آب در شرایط آلودگی هوا نه تنها باعث شستشوی دستگاه گوارش می‌شود بلکه عطش و خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا را نیز از بین می برد.

ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می دهد بنابر این حتی المقدور در شرایط آلودگی هوا، کودکان را در منزل نگه دارند.

استفاده از ماسک های ویژه ای که با عنوان P1 و P2 (ماسک های سوپاپ دار) که در داروخانه‌ها عرضه می شود برای این شرایط تا حدی مناسب است.

کیفیت هوای شهر اصفهان در ایستگاه های مراقبت دائم بر حسب شاخص آلودگی هوا امروز با (AQI) 119 برای گروه‌های حساس ناسالم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز