خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

100 درصد ظرفیت مراکز خرید گندم در تایباد تکمیل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۴۲

سرپرست فرمانداری تایباد گفت: با خرید ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان تا ۲۹ خرداد ماه ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز خرید این محصول در تایباد تکمیل شده است.

محسن سیاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در تایباد نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش دارد.

وی به پرداخت ۷۶ درصد مطالبات گندمکاران این شهرستان که محصولاتشان به قیمت تضمینی خریداری شده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۴۰ میلیارد ریال بابت خرید ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تایباد به آنان پرداخت شده است.

فرماندار تایباد مطرح کرد: این مبلغ مربوط به محموله‌های خرید گندم تا ۲۴ خرداد ماه بوده و بهای گندم خریداری شده بعد از این تاریخ در ردیف پرداخت قرار دارد.

وی با توجه به ادامه برداشت محصول گندم در تایباد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت و بیش از هشت هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این منطقه نیز با مجوز حمل اداره غله استان به شهرستان‌های تربت جام، فریمان و مشهد حمل شود.

سیاح اعلام کرد: این شهرستان با بیش از ۱۴ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم و جو یکی از قطب‌های تولید غلات در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و از ابتدای فصل برداشت گندم در این منطقه گزارشی از سن‌زدگی گندم اعلام نشده است.

وی شرایط مناسب آب و هوایی را در افزایش عملکرد و کیفیت محصول گندم موثر دانست و گفت: در سال زراعی جاری هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم در این شهرستان کاهش یافته و نیز اعمال روش‌های نوین مدیریتی باعث افزایش عملکرد و کیفیت مناسب محصول گندم در این منطقه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز