خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

کاهش 24 درصدی پرونده‎‌های وارده به دادگستری آبیک/ مبارزه با عوامل بی‌عدالتی و فساد بدون نگاه سیاسی و حزبی

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۶۳۸

رئیس دادگستری شهرستان آبیک از کاهش 24 درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری این شهرستان را طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت سه ماهه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود قلعه‌قوند در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک با اشاره به پیش رو بودن هفته قوه قضائیه به اجرای برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده در این هفته اشاره و اظهار کرد: از جمله برنامه‌های هفته قوه قضائیه می‌توان به گلباران و عطرافشانی گلزار شهدای شهر آبیک، دیدار کارکنان و قضات حوزه قضایی شهرستان آبیک با امام جمعه شهرستان و بازدید از زندان چوبیندر به همراه مسئولان استانی و دیدار با زندانیان شهرستان و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری میز خدمت برای ارائه خدمت به مردم این هفته اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری برنامه‌ای در نمازخانه دادگستری شهرستان آبیک با حضور معاونت دادگستری کل استان قزوین، ملاقات عمومی در روز سه‌شنبه چهارم تیر ماه با مردم در دادگستری، سخنرانی در مسجد موسی‌بن‌جعفر (ع) شهر آبیک در ساعت 20 عصر همین روز از دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک ادامه داد: در روز چهارشنبه پنجم تیر ماه با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان دیدار کرده و در روزهای دیگر هفته قوه قضائیه در برنامه‌های استانی شرکت خواهیم کرد.

قلعه‌قوند به تبیین عملکرد سه ماهه نخست امسال پرداخت و اضافه کرد: تعداد پرونده‌های وارده در سه ماهه امسال یک هزار و 390 پرونده بوده که در سه ماهه نخست سال گذشته یک هزار و 290 پرونده بوده یعنی امسال هشت درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های وارده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در سه ماهه امسال 3 هزار و 275 پرونده بوده که در سه ماهه نخست سال گذشته دو هزار و 961 پرونده بوده یعنی امسال11 درصد افزایش داشته است.

این مسئول قضایی تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری شهرستان آبیک اعم از دادگاه‌های عمومی، حقوقی، کیفری و انقلاب طی سه ماهه نخست امسال را یک هزار و 686 پرونده ذکر کرد و گفت: در سه ماهه سال گذشته دوهزار و 226 پرونده وارده داشته‌ایم که امسال 24 درصد تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری کاهش یافته است.

کاهش 2 درصدی پرونده‌های وارده در حوزه قضایی آبیک

رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: در مجموع تعداد پرونده‌های امسال به حوزه قضایی شهرستان آبیک 6 هزار و 351 پرونده بوده در حالی که سه ماهه نخست سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده 6 هزار و 477 پرونده بوده یعنی امسال دو درصد تعداد پرونده‌های وارده کاهش یافته است.

قلعه‌قوند ادامه داد: علل کاهش 24 درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری شهرستان آبیک معلول اصلاح خود برای جلب رضایت الهی، برخورد عادلانه با دعاوی و اختلافات و تلاش در اصلاح ذات‌البین است.

وی اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های وارده تصادفات، مطالبه طلب و دعاوی خانوادگی بوده است.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دادگستری شهرستان آبیک برقراری عدالت و امنیت قضایی بوده که در این زمینه تلاش کردیم از طریق شناسایی ریشه‌ها و مبانی ایجاد شده اختلافات و دعاوی، از حدوث آنها بکاهیم.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: با تمام عوامل بی‌عدالتی و ضد امنیتی و فساد بدون اینکه خطی، حزبی و یا سیاسی عمل کنیم در شهرستان آبیک مبارزه کرده و خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس دادگستری شهرستان آبیک یک هفته بعد از 14 آبان ماه سال گذشته و حضور خود در شهرستان آبیک به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان، یک دستگاه خودروی پژو پارس را که به عنوان خودروی شخصی از شهرداری و شورای شهر آبیک به دادگستری داده شده بود را به شهرداری و شورای شهر آبیک بازگردانده بود.

وی علت این حرکت خود را در نظر گرفتن خدا در انجام امور و جلب رضایت الهی و همچنین خالصانه کار کردن بیان کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز