خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مرکزی خبرداد:

رتبه پنجم استان مرکزی در تولید گل‌محمدی در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۸۲۰

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان رتبه پنجم تولید گل‌محمدی در کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر زارعی از پیش بینی برداشت 2 هزار و 200 تن گل محمدی از سطح زیرکشت 990 هکتار اراضی زیر کشت این محصول در استان خبر داد و گفت: گل محمدی به عنوان سلطان گیاهان معطر جهان، یکی از گیاهان اندمیک (بومزاد) کشور است که با توجه به بررسی‌های به عمل آمده به نظر می رسد یکی از خاستگاه‌های اولیه پیدایش آن استان مرکزی باشد.
 
زارعی افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات گل محمدی استان حدود ۹۹۰ هکتار بوده که از این سطوح شامل ۳۶۵ هکتار سطح غیر بارور و بقیه بارور است.
 
وی در ادامه برنامه پیش بینی شده توسعه باغات گل محمدی در سال گذشته حدود 13هکتار گزارش شد و توسعه حدود 300 هکتاری نسبت به برنامه را اعلام کردند.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی میزان تولید گل محمدی در سال جاری را حدود 2 هزار و 200 تن برآورد کرد و متوسط عملکرد گل تر گل محمدی در هکتار، در استان را بیش از 5 تن اعلام کرد که این عملکرد در مقایسه با میانگین کشوری 500 کیلوگرم بالاتر است.
 
زارعی گفت: یکی دیگر از پتانسیل های فرآورده های گل محمدی از قبیل اسانس بوده که پیش بینی می شود سالجاری 60 کیلو اسانس تولید شود که ارز آوری خوبی برای استان مرکزی خواهد داشت.
 
 استان مرکزی در حال حاضر با توجه به سطح زیر کشت و تولید گل محمدی رتبه پنجم کشور را دارد..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز