خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی آبیک خبر داد:

احیا صنعت نوغانداری در آبیک

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۱۷۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: صنعت نوغانداری در آبیک با اهدای سه جعبه تخم کرم ابریشم بین متقاضیان احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، بیژن لطفی روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: تخم کرم ابریشم در مدت ۱۰ روز به لارو کرم تبدیل می‌شود و پس از حدود یک ماه پیله زنی را آغاز می‌کند.

وی اظهار داشت: یک جعبه تخم نوغان که شرایط مناسب حرارت، مسائل بهداشتی، تغذیه مناسب و سایر موارد لازم را داشته باشد بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم پیله تولید می‌کند.

لطفی تصریح کرد: پرورش پیله تر ابریشم متناسب با شرایط آب هوایی شهرستان آبیک از اواسط فرودین و اوایل اردیبهشت هر سال آغاز و پس از یک دوره ۴۵ روزه و برای تولید نخ به کارگاه‌های ابریشم کشی انتفال داده می‌شود.

با توجه به پتانسیل و شرایط این شهرستان؛ تولیدکننده کرم ابریشم ۲ بار در سال قادر به پرورش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم نیاز به کارگاه خاصی ندارد گفت: پرورش‌دهنده در یک اتاق با حرارت و رطوبت مناسب می‌تواند به پرورش کرم ابریشم بپردازد؛ به همین دلیل نوغانداری می‌تواند به عنوان شغل جانبی در نظر گرفته شده و حتی بانوان روستایی که به خانه‌داری مشغول هستند، می‌توانند در این حوزه نیز فعال شوند.

لطفی خاطر نشان کرد: علاقمندان پرورش نوغانداری برای کسب اطلاع می‌توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز