خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور خبر داد:

راه‌اندازی خانه احزاب در 17 استان‌ کشور/ تاسیس خانه احزاب قزوین بزودی

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۰۲۴

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: خانه احزاب در 17 استان کشور راه‌اندازی شده و به دنبال راه‌ندازی این خانه برای احزاب استان قزوین هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حبیب ملانوری شمسی در جلسه نشست فعالان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان قزوین که با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار و جمعی از نمایندگان احزاب و تشکل‌ها در سالن جلسات باغستان‌های قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شعارها و اهداف نظام، بحث حرمت و گرامیداشت افراد است و نظام اسلامی جهت تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان و با راه‌اندازی انتخابات این امکان را فراهم کرد.

وی افزود: انتخابات توسط خود مردم در دستورکار نظام قرا گرفت و از همین رو به دنبال ایجاد حرمت برای مردمی شد که بتوانند در سرنوشت خود دخیل باشند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور، خوشبختانه در تمام زمینه‌های فرهنگی، سیاسی امنیتی و غیره سرآمد منطقه و دنیا هستیم.

ملانوری اضافه کرد: بحث اعتماد به نظام و توسعه سیاسی و توسعه فعالیت‌های احزاب با مشکلاتی در طول سال‌ها و دولت‌ها مواجه بوده است.

وی عنوان کرد: مهمترین موضوع الحاق منشور گفت وگوی سیاسی است که شامل 9 بند بوده که بند اول، ایجاد پایگاهی در کل کشور برای احزاب است تا شاهد توسعه فعالیت‌های سیاسی باشیم .

این مقام مسئول افزود: همچنین استفاده از ظرفیت احزاب به عنوان پتانسیل به خصوص در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است که می‌تواند کشور را یاری رساند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: این منشور اگر به معنای واقعی اجرا شود، می‌‎تواند همه انتظارات فعالان سیاسی را برطرف کند و در همین راستا نیز برنامه‌هایی تدوین و اجرا شده است.

ملانوری تصریح کرد: به لحاظ آماری، بر اساس قانون گذشته، 247 حزب در کشور مجوز فعالیت دریافت کرده بودند که تعدادی از این احزاب، فعالیت جدی دارند و تعدادی فقط در انتخابات فعال بودند که احزاب خانوادگی نامیده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جدید، احزاب با حد نصاب موجود باید تشکیل شده و فعالیت کنند که یکی از راه‌های فعالیت احزاب، ایجاد شعب و دفاتر است که در قانون جدید لحاظ شده است.

این مسئول تصریح کرد: ملاک مورد توجه برای ما راه‌اندازی دفتر در یک سوم از شهرستان‌های استان‌ها است که در 17 استان کشور خانه احزاب راه‌اندازی شده و به دنبال راه اندازی این خانه برای احزاب استان قزوین هستیم.

فعالیت 120 حزب در کشور

 مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: با اعتقاد بر اینکه نخبگان جامعه در احزاب شکل می گیرند، به دنبال استفاده از ظرفیت احزاب در امور اجرایی کشور هستیم.

ملانوری یادآور شد: یکهزار و 300 تشکل صنفی و تخصصی در کشور وجود دارد و به دنبال برطرف کردن مشکلات این اصناف و تشکل‌ها هستیم.

وی با اشاره به تعداد احزاب در کشور مطرح کرد: در سال گذشته هزار و 200 حزب در کشور وجود داشت و در حال حاضر 110 حزب فعال و 10 حزب در حال کسب جواز برای فعالیت هستند که در مجموع 120 حزب در کشور وجود دارد.

این مسئول سیاسی افزود: احزابی که فعال بودند و یا در حال گرفتن مجوز هستند می‌توانند با نام و نشان حزب خود فعالیت کنند در غیر این صورت، احزابی که بخواهند فعالیت کنند اگر جزء 120 حزب موجود نباشند، مجوز قانونی برای فعالیت ندارند و به همین منظور این احزاب باید دوباره تقاضای تاسیس داده و با همان نام و نشان یا نام و نشان جدید فعالیت کنند.

ملانوری ضمن اشاره به تعداد جبهه‌های سیاسی کشور اضافه کرد: تا امروز سه جبهه نیروهای انقلاب، جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی و جبهه اصولگرایان استان قم، در کشور وجود دارد و در حوزه سیاسی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: صدور مجوز تجمعات و راهپیمایی‌ها توسط کمیسیون در استانداری‌های استان ها انجام می‌شود و این تجمعات فقط از سوی احزاب و تشکل‌های سیاسی که از سوی کمیسیون مجوز گرفته‌اند، قانونی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز