خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا مطرح شد:

آغاز بازسازی دیواره ساحلی پلدختر / ساختن یا ماندن ؛ بلاتکلیفی ساکنان حریم 17 هکتاری رودخانه کشکان

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۶۸

شهردار پلدختر از آغاز به کار بازسازی دیواره ساحلی این شهرستان خبرداد و گفت: خانه هایی که در حریم 17 هکتاری رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر قرار گرفته‌اند، تعیین تکلیف می‌شوند.

صمد چراغی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پیشرفت ساخت و سازهای عمرانی شهرستان پلدختر اظهار داشت: در سفر اخیر   معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها به این شهرستان تمامی مشکلاتی که در سیل 12 فروردین ماه گذشته در   پلدختر به وقوع  پیوست  را برای بررسی به او ارائه دادیم که ایشان هم قول مساعد برای کمک دادند.

وی درباره روند پاکسازی گل و لای بجای مانده از سیل در شهرستان پلدختر عنوان کرد: به دلیل باز‌سازی خانه های سیل زده و نخاله‌های بجا مانده به طور مرتب نیاز به پاکسازی‌های مستمر داریم ولی آثار بجا مانده از سیل تقریبا از سطح شهر جمع آوری شده‌اند.

آغاز بازسازی دیواره ساحلی پلدختر / ساختن یا ماندن ؛ بلاتکلیفی ساکنان حریم 17 هکتاری رودخانه کشکان

وی با اشاره به روند بازسازی دیواره تخریب شده ساحلی شهرستان پلدختر در ادامه افزود: برای ساخت دیواره ساحلی این شهرستان که 3500 متر است با شرکت شهرداری این شهرستان با شرکت پیمانکاری سامان محیط قرارداد انعقاد کرده‌‌ایم که در حال حاضر این شرکت در حال تجهیز کارگاه است. همزمان کارهای گمانه زنی و نقشه برداری نیز از سوی این شرکت در حال بررسی و تا چند روز آینده کار احداث این دیواره ساحلی را آغاز خواهند کرد که تقریبا 15 متر از ضلع شرقی و 18 متر از ضلع غربی قرار است دیوار جدید با فاصله از دیواره های قبلی ساخته شود.

چراغی پور اضافه کرد: این پروژه به دلیل وسعت کار شاید مقداری زمان بر باشد ولی پیمانکاران این پروژه  قول مساعد داده اند ظرف 8 ماه آینده بخش‌هایی از دیواره ساحلی که برای ایمنی شهر از سیلاب ضرورت دارد را احداث کنند و در حال حاضر دستگاه بچینگ بتون سازی و سیلوهای سیمان را برای اجرای این پروژه در محل اجرای این پروژه مستقر کرده‌اند.

آغاز بازسازی دیواره ساحلی پلدختر / ساختن یا ماندن ؛ بلاتکلیفی ساکنان حریم 17 هکتاری رودخانه کشکان

وی درباره ساختمان شهرداری این شهرستان که در سیل اخیر پلدختر دچار تخریب شده بود گفت: شهرداری این شهرستان طی روزهای آینده بازسازیش کامل و آماده می شود.

شهرداری پلدختر طی نامه نگاری به استانداری اعلام کرد  موضوع قرار گرفتن خانه‌ها در حریم رودخانه کشکان را به طور جدی‌تری بررسی کنند زیرا برای این طرح به اعتبار بسیار زیادی نیاز است و در حد اختیار قرارگاه سازندگی و وزیر کشور است ولی متاسفانه استانداری خیلی به این موضوع رغبتی نشان نداد

وی در باره پارک‌های پلدختر که در سیل تخریب شده‌اند افزود:یکی از آنها  پارک بانوان است  که در سیل اخیر دیواره آن از بین رفت   که امیدوارم  بزودی دوباره بازگشایی شود.

شهردار پلدختر در مورد حریم رودخانه کشکان پس از سیل اخیر نیز افزود: با اعلام حریم جدید 17 هکتاری در هر دو سوی این رودخانه از سوی مسئولان بسیاری از خانه‌ها و مغازه‌های مردم در طرح این حریم قرار گرفت که هنوز از سوی مسئولان تعیین تکلیف نشده‌اند به طور مثال در ضلع شرقی شهرستان خانه‌هایی چند طبقه هستند که سیل به آنجا نرسیده ولی متاسفانه جزو حریم قرار گرفته‌اند و در آینده اگر این افراد بخواهند خانه‌شان را بازسازی کنند شهرداری مجبور است از این کار ممانعت کند که عملا این مردم همه سرمایه اش را از دست خواهند داد.

آغاز بازسازی دیواره ساحلی پلدختر / ساختن یا ماندن ؛ بلاتکلیفی ساکنان حریم 17 هکتاری رودخانه کشکان

چراغی پور ادامه دادبه نظرم برای حل این مشکل دولت باید این املاک را به نرخ روز از مردم خریداری کند ولی تاکنون چنین برنامه‌ای صورت نگرفته است.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله در شهرستان پلدختر که باید از سوی مسئولان تعیین تکلیف شود همین موضوع حریم رودخانه و خانه‌های مردم است. افرادی که در حریم قرار گرفته و خانه هایشان تخریب شده‌اند به آنها زمین‌های بلاعوض از سوی بنیاد مسکن تعلق خواهد گرفت ولی خانه هایی که تخریب نشده اند هیچ گونه ساز و کاری برای آنها در نظر گرفته نشده است.

چراغی گفت: شهرداری پلدختر طی نامه نگاری به استانداری اعلام کرد  موضوع قرار گرفتن خانه‌ها در حریم رودخانه کشکان را به طور جدی‌تری بررسی کنند زیرا برای این طرح به اعتبار بسیار زیادی نیاز است و در حد اختیار قرارگاه سازندگی و وزیر کشور است ولی متاسفانه استانداری خیلی به این موضوع رغبتی نشان نداد.

شهردار پلدختر در پایان به مشکل مغازه های تجاری که در حریم رودخانه قرار گرفته اند نیز اشاره کرد و افزود: مسئولان برای مراکز تجاری نیز که در حریم رودخانه کشکان قرار گرفته‌اند هیچ برنامه‌ای در دستور کار ندارند و تعدادی مغازه نیز هستند که در سیل فروردین ماه تخریب شده‌اند ولی هیچ برنامه ای برای آنها در نظر گرفته نشده است. این افراد حتی شغل‌شان را نیز از دست داده‌اند. این مغازه ها که میلیاردها  ارزش دارند در حال حاضر با این سیل و قرار گرفتن در حریم رودخانه تومنی یک ریال هم نمی‌ارزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز