خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد:

دلایل طولانی‌شدن درمان سوختگی دختران شین آبادی/ بی‌توجهی به استفاده از لباس سوختگی از سوی خانواده‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۹۰۴

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران توضیحاتی دلایل طولانی شدن و ناکامی در روند درمان‌سوختگی دختران شین آبادی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، دکتر رضا وقردوست عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان اظهار داشت: مباحث مختلفی در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگوی اساتید و صاحبنظران برجسته مطرح قرار می‌گیرد که از جمله این موضوعات می‌توان به بازسازی بافت پستان پس از ابتلا به سرطان، نواقص مادرزادی سرو صورت و اندام‌ها، اعمال جراحی زیبایی صورت و بدن و تکنیک‌های نوین در درمان سوختگی اشاره کرد.

وی در ارتباط با موضوع سوختگی صورت اظهار داشت: زمانی که فرد دچار سوختگی جنرال می‌شود ممکن است به طور متوسط حدود ۷ تا ۸ درصد از موارد همراه سوختگی صورت باشد.

این فوق تخصص جراحی زیبایی ادامه داد: درمان سوختگی بستگی به عمق سوختگی دارد و به طور کلی خوشبختانه در کشور ما تجربیات بسیاری در زمینه درمان سوختگی وجود داشته و تکنیک های بسیاری در این زمینه استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه سوختگی اگر از نوع یک و دو سطحی باشد با پانسمان معمولی می‌توان آن را مداوا کرد و نیاز چندانی به جراحی ندارند، گفت زمانی که سوختگی درجه ۲ عمقی و یا از نوع درجه ۳ باشند باید جراحی‌های لازم صورت گیرد و از جایگزین پوستی در درمان نیز استفاده می‌شود .

دکتر وقردوست با اشاره به تأثیر انجام جراحی‌های پلاستیک و زیبایی جهت کمک به بیماران دچار سوختگی گفت: خوشبختانه در کشور ما با استفاده از امکانات جدید توسط پزشکان حاذق می‌توان کمک موثری را جهت درمان این بیماران انجام داد.

 وی در پاسخ به دلیل درمان نشدن کامل دختران شین آبادی که دچار سوختگی شده اند، گفت: این افراد در یک اتاق محبوس شده و دچار سوختگی شده اند که از نوع بدترین نوع ممکن سوختگی است و ۸۰ درصد سوختگی آنها از نوع درجه ۲ عمقی و درجه ۳ بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: از طرفی نیز پوست این افراد به صورت ژنتیکی به اصطلاح بد زخم است و سبب می‌شود که پس از درمان به نتیجه دلخواه نرسیم.

وقردوست گفت: همچنین باید توجه داشت که استفاده از لباس سوختگی در درمان کامل و به موقع بیماران دچار سوختگی بسیار حائز اهمیت است و به اصطلاح آب روی آتش به شمار می‌رود و گاهی تا مدت‌های طولانی بیماران دچار سوختگی باید از این لباس‌ها استفاده کنند؛ این در حالی است که خانواده دختران شین آبادی چندان به این موضوع باور نداشته و در شش ماهه اولی که دچار سوختگی بوده اند استفاده از این لباس‌ها را چندان مد نظر قرار ندادند. البته این افراد به دلیل استعداد ژنتیکی، کلویید ساز بوده و نتیجه درمان در این موارد از سوختگی چندان رضایت بخش نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز