خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع درونه

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۶۴۳

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بردسکن گفت: با توجه به وسعت منطقه درونه از بخش انابد بردسکن، در این منطقه یک ایستگاه محیط بانی قرار دارد که تمامی امور را ماموران محیط زیست زیر نظر دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از انابد، محمد مظلوم پناه با اشاره به اینکه گشت‌های محیط زیست در ایام تعطیلات بیش از گذشته در مناطق حضور دارند، افزود: به‌طور مرتب گشت‌های این اداره در مکان‌های شکار ممنوع به بازرسی و نگهبانی مشغول هستند.

مظلوم پناه درباره آخرین فعالیت این اداره در بحث شکار و دستگیری شکارچیان در منطقه اظهار کرد:  ماموران یگان حفاظت محیط زیست به اتفاق رئیس کلانتری مرکزی شهر بردسکن حین گشت و کنترل عرصه‌های طبیعی شهرستان به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک که پس از توقف و بازرسی یک قبضه سلاح گلوله زنی، دو دستگاه دوربین چشمی و ده عدد فشنگ کشف نمودند.

رئیس محیط زیست بردسکن افزود: از آنجائی‌که یکی از سرنشینان خودرو، حرفه‌ای‌ترین شکارچی شهرستان بود و اشراف اطلاعاتی کامل از وی داشتیم می‌دانستیم برای برداشت لاشه‌ها اوایل بامداد به محل مراجعه می‌کند. با هماهنگی مقام قضایی نامبردگان را آزاد کرده و ماموران محیط زیست به اتفاق رئیس کلانتری شهر بردسکن و همکار این اداره ساعت 11 شب به کمین متخلفان نشستند و آنان نیز به خیال اینکه تحت نظر و تعقیب نیستند حوالی 2 بامداد با خودرو پژو به‌صورت چراغ خاموش به محل اختفاء لاشه‌ها مراجعه کردند که ماموران ضمن سلب هر گونه عکس‌العملی از ناحیه متخلفان، آنان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر کردند.

مظلوم پناه گفت: متخلفان وقتی دریافتند چاره‌ای جز اعتراف ندارند به شکار 2 راس قوچ وحشی که لاشه آنها را زیر سنگ‌ها پنهان کرده بودند اقرار کردند. پس از طی مسافت حدود 2 کیلومتر در نهایت ساعت 3 و نیم بامداد لاشه 2 راس قوچ وحشی از زیر سنگ‌ها کشف شد.

مظلوم پناه افزود: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند و مبلغ ۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب خزانه واریز کردند و مستند به بند الف ماده 12 قانون شکار وصید قانونگذار برای متخلفان مجازات حبس از سه ماه تا سه سال در نظر گرفته است.

رئیس محیط زیست بردسکن از عموم شهروندان در خواست کرد محیط زیست شهرستان را در حفظ و صیانت از مخلوقات زیبای خداوندی که گنجینه های طبیعی شهرستان هستند یاری فرمایند و در صورت مشاهده تخلف شکار و صید مراتب را به شماره55426565 و یا پلیس 110 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز