خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

روند کاهش دما در سواحل دریای خزر/ پیش‌بینی تندباد در 5 استان کشور

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۱۶

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: ­از بعد از ظهر امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر با روند کاهش دما مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با اعلام این خبر افزود: امروز یکی از گرمترین روز‌های سال را از اول بهار تجربه می‌کنیم که البته این گرما موقتی خواهد بود، زیرا از ساعات بعد از ظهر و امشب با ریزش هوای سرد روند کاهش دما را پیش رو خواهیم داشت که این روند کاهش دما در سواحل دریای خزر بسیار ملموس خواهد بود.

وی گفت: البته بارش هم خواهیم داشت که بارش‌ها در بیشتر مناطق و دامنه‌های کشور به صورت رگباری خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به این که توده هوا تغییر می‌کند امروز نیز بستر برای ظهور باد‌های به نسبت شدید در استان‌هایی مانند تهران، البرز، سمنان، قم، قزوین و زنجان مهیاست ضمن این که با بارش مواجه هستیم و شدت بارش‌ها در دامنه‌های البرز قابل توجه خواهد بود و می‌توان به استان تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، بلندی‌های مازندران و بخش‌هایی از گلستان اشاره کرد.

اصغری گفت: همچنین شرایط ناپایدار و بارندگی‌ها را در شمال شرق کشور خواهیم داشت به طوری که شرایط جوی در خراسان شمالی و رضوی ناپایدار است و بارش‌ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود، در ضمن باید منتظر بارش‌ها در حدی که منجر به جاری شدن روان آب‌ها شود باشیم.

وی افزود: همین طور در قسمت‌های مرکزی کشور مانند استان‌های یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و کرمان و دامنه‌های زاگرس وقوع بارش‌های رگباری دور از ذهن نیست.

کارشناس هواشناسی گفت: وزش باد به نسبت شدید را نیز فردا در شرق کشور داریم و سرعت وزش باد در حد خیزش گرد و خاک خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز