خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور/ رگبار باران در بوشهر و خوزستان/ کاهش دما در استان‌های غربی

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۵۴۷

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشورمان موجب بارش برف و باران و وزش باد می‌شود.

به گزارش ایلنا، معصومه احمدی با بیان این مطلب افزود: در مناطقی از جنوب و دامنه‌های جنوبی زاگرس در استان‌هایی مانند بوشهر و خوزستان بارش‌ها همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

وی گفـت: عمده شدت بارش‌ها که می‌تواند منجر به آبگرفتگی رودخانه‌ها و معابر عمومی شود در مناطقی از جنوب کشورمان مانند استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌های غربی استان اصفهان، نواحی شمالی استان خوزستان و بخش‌هایی از استان لرستان پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این شرایط را در نواحی غرب و سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌کنیم به ویژه که در بیشتر مناطق سردسیر و کوهستانی همچون ارتفاعات زاگرس، شمال غرب و البرز بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی گفت: امروز این سامانه بارشی از نواحی غربی عبور می‌کند که موجب کاهش بارندگی‌ها در این مناطق می‌شود، اما همچنان در مناطقی از مرکز و شرق و شمال کشورمان بارندگی‌ها فعال خواهد بود.

احمدی افزود: برای فردا نیز همین شرایط را داریم، اما عمده بارش‌ها در شرق و جنوب شرق و بخش‌هایی از سواحل دریای خزر متمرکز می‌شود. این شرایط تا روز‌های میانی هفته ادامه دارد که در نهایت این سامانه از مرز‌های شرقی کشور را ترک می‌کند.

کارشناس هواشناسی گفت: به لحاظ شرایط دمایی نیز در سمت غرب کاهش نسبی دما اتفاق افتاده است، اما در نواحی شرقی همچنان روند افزایش دما را داریم تا اینکه بارش‌ها به این مناطق نیز برسد.

وی افزود: به لحاظ وزش باد در مناطق جنوبی آب‌های خلیج فارس مواج است و در تهران نیز با توجه به بارش‌های صبحگاهی امروز وزش باد مهمترین پدیده است که فردا می‌تواند شدت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز