خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

موج جدید بارش‌ها در استان‌های غربی و شمالی کشور/ تهران فردا بارانی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۲۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، وزش باد ، کاهش دما و بارندگی اغلب استان‌های شمالی کشور را فرا می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با بیان این مطلب افزود: در نیمه اول هفته روز‌های پربرکتی را پیش رو خواهیم داشت به طوری که کشور ما تحت تاثیر دو موج واقع می‌شود؛ موج اول از امشب باعث بارش در آذربایجان‌های غربی و شرقی می‌شود که در حال حاضر بارش‌ها از شهرستان ماکو آغاز شده و حتی در برخی نقاط همراه با بارش برف است.

وی ادامه داد: استان‌های اردبیل و گیلان و با تاخیر مازندران، گلستان، خراسان رضوی نیز باید منتظر وقوع بارش باشند.

کارشناس هواشناسی افزود: البته هرچه به سمت جنوب کشور برویم شدت بارش‌ها کمتر می‌شود مثلا در استان کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و با تاخیر در سمنان نیز باید منتظر بارش باشیم.

اصغری گفت: در بخش مرکزی شهر‌هایی مانند قم، استان مرکزی، شمال اصفهان، همدان، کرمانشاه، ایلام و حتی خوزستان بارندگی داریم، اما بارش‌ها شدید نخواهد بود.

وی افزود: در بوشهر به ویژه جزیره خارک بارندگی‌ها شروع شده است، هرمزگان، بخش جنوبی استان فارس و با تاخیر سیستان و بلوچستان و حتی کرمان نیز باید منتظر بارش‌های خوبی باشند.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها در این مناطق در حد آبگرفتگی و جاری شدن روان آب است.

اصغری گفت: از امشب تا سه‌شنبه بارش‌ها در ارتفاعات در مناطقی مانند خراسان جنوبی به شکل برف و تگرگ خواهد بود.

وی افزود: بنابر این در نیمه اول این هفته از آلودگی‌ها خبری نیست به ویژه که روز یکشنبه هوای تهران بارانی می‌شود ضمن اینکه هفته قبل نیز در تهران ۱۴ میلیمتر بارش گزارش شد.

اصغری گفت: از فردا روند کاهش دما اتفاق می‌افتد و آب‌های خلیج فارس نیز مواج است و ارتفاع موج تا یک و نیم متر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز