خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بهانه‌جویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای قانون/ بهره وری پرستاران 115 اجرا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۵۱۴

عضو هیات مدیره نظام پرستاری‌مشهد با انتقاد از اجرا نشدن قانون پرداخت بهره وری به پرستاران شاغل در بیمارستان ها و پرسنل فوریت‌های پزشکی گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به بهانه‌های مختلف از اجرای این قانون طفره می‌روند.

سیدجواد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت:علیرغم صدور احکام قطعی و وحدت رویه دیوان عدالت اداری در مورد اجرای قانون بهره وری برای پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و پرسنل فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی متاسفانه شاهد آن هستیم که این قانون همچنان مورد بی مهری و به بهانه های گوناگون تاکنون به درستی اجرا نشده است.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری‌مشهد و عضو بازرس‌شورای‌مرکزی خانه پرستارکشور افزود: پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و اورژانس پیش بیمارستانی، همچنان مورد بی مهری و کم توجهی مسئولان وزارت بهداشت و عدم نظارت مسئولان نظارتی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای قوانین حرفه ای مصوب ، مربوط به خود هستند. 

وی در خصوص کارانه پرستاران افزود: بعد از اعلام حداقلی کارانه 800 هزار تومانی پرستاران، توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت که موجی از اعتراضات پرستاری و ارسال اسناد واریزی های بسیار پایین تر از این مبلغ را به همراه داشت و این بار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد اجرای قانون بهره وری برای پرسنل فوریت‌های پیش بیمارستانی اظهار ناتوانی کرده و در حقیقت برای اجرا نکردن قانون، دست به دامن وزیر محترم بهداشت شده اند. این در حالیست که هیچ مقامی نمی‌تواند احکام قطعی دیوان عدالت اداری را اجرا نکند.

توکلی گفت: با توجه به اینکه هم اینک قانون ارتقاء بهره وری در بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی ، به صورت کامل و مو به مو اجرا نمی‌شود و مواردی از جمله کاهش ساعات کار و سقف اضافه کار 80 ساعت به دلیل کمبود نیروی پرستاری ، قابلیت اجرایی نیافته است.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری مشهد پیشنهاد داد: تا زمان رفع کمبود نیرو فعلا آن قسمت از قانون که مربوط به اعمال ضریب 1.5 برای شیفت‌های شب و تعطیلات ، می‌شود در مورد همکاران پر تلاش 115 اجرا شده و با این اقدام هم طراز و هم سطح همکاران شاغل در بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند ، سپس هر تصمیمی که جهت جبران کمبود نیرو و اجرای مو به موی بندهای قانون بهره وری بیمارستان‌ها ، اخذ شد ، درمورد همکاران فوریت‌های پزشکی هم اعمال شود.

توکلی تاکید کرد: همه پرستاران شاغل در بیمارستانها و مراکز درمانی و اورژانس‌های پیش بیمارستانی، هیچ خواسته ای فراتر از اجرای قوانین حرفه ای مصوب در مورد خویش ندارند. 

وی در پایان گفت: بنابر این با توجه به حساسیت حرفه پرستاری و نقش خدمت رسانی مردمی پرستاران ، انتظار این است که مسئولان محترم نیز با تمکین به اجرای قوانین موجود در این حوزه موجب افزایش انگیزه و رضایتمندی این عزیزان و در نتیجه باعث دریافت خدمت با کیفیت برای بیماران و مردم کشور شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز