خبرگزاری کار ایران

خطر سکته مغزی با مصرف خودسرانه این قرص

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۳۸۶

عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف قرص‌ های ضد بارداری به دلیل ایجاد غلظت خون خطر سکته مغزی را به ویژه در ماه رمضان افزایش می‌دهد.

به گزارش ایلنا، کاویان قندهاری گفت: غلیظ شدن خون از عوارض جانبی قرص‌های ضدبارداری است این قرص با تاثیر روی فاکتور‌های انعقادی خون باعث غلیظ و لخته شدن خون می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل بازار دارویی ایران ۹۰ درصد قرص‌های ضدبارداری در ایران از نوع LD می‌باشد و بسیاری از بانوان برای پیشگیری از بارداری، روزه گرفتن کامل در ماه مبارک رمضان و رفتن به سفر عتبات عالیات از این قرص استفاده می‌کنند که به دلیل داشتن عارضه جدی خوردن قرص ضد بارداری توصیه نمی‌شود.
 
عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :این قرص به دلیل ایجاد غلظت خون خطر سکته مغزی را به ویژه در ماه رمضان افزایش می‌دهد،این خطر در ماه رمضان که مایعات کمتر نوشیده می‌شود و در فصل گرما که هوا بسیار گرم است و تعریق زیاد می‌گردد، افزایش می‌یابد.
 
کاویانی با تاکید بر اینکه افرادی که غلظت خون دارند به هیچ عنوان نباید از این قرص استفاده نمایند، افزود: بانوانی که از این قرص استفاده می‌کنند باید در طول روز به ویژه در ماه رمضان در بین افطار تا سحر حداقل شش لیوان مایعات بنوشند و هم اینکه با مصرف این دارو باید قرص اسپرین بچه ۸۰ نیز استفاده شود تا از غلظت خون پیشگیری شود.

منبع: رکنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز