خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست تالش عنوان کرد:

مشخص شدن علت مرگ و میر مارال‌های پارک جنگلی تالش

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۵۱۲

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش علت مرگ و میر مارال‌های پارک جنگلی سیاه داران تالش را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، عارف شادکام با اشاره به مشخص شدن مرگ ومیر مارال‌ها،گفت: مهمترین دلایل مرگ و میر این حیوانات بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بوده است.
 
وی افزود: با مشاهده تلفات اینگونه در پارک جنگلی سیاه داران تالش و تلف شدن ۶ راس مارال، اقدامات لازم در خصوص نمونه برداری و بررسی لاشه‌ها از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان تالش انجام شد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تالش گفت: در بررسی آزمایشگاهی از نمونه اخذ شده از لاشه، ویروس عامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (غیر مشترک بین انسان و دام) مشاهده شد.
 
عارف شادکام افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان تالش به منظور کنترل بیماری، اقدامات لازم از قبیل واکسیناسیون نواحی اطراف پارک و سمپاشی و واکسیناسیون مرال‌های باقیمانده در پارک جنگلی سیاه داران تالش را انجام داده است.
 
وی درادامه تصریح کرد: همچنین استخدام مسئول فنی (دکتر دامپزشک) از سوی شهرداری تالش به عنوان بهره بردار پارک جنگلی و مارال‌های موجود در آن به منظور کنترل و نظارت بر سلامت مرال‌های این پارک جنگلی تاکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز