خبرگزاری کار ایران

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد:

قزوین بزرگترین تولید کننده مخازن CNG در کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۳۷۹

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: قزوین بزرگترین تولید کننده مخازن CNG، دارای جایگاه سوم تولید قطعات خودرو در کشور بوده و با تولید چهار میلیون تن محصولات دامی و کشاورزی قریب به سه و نیم درصد محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و مدیران دستگاه های استان برگزار شد بیان کرد: قزوین رتبه اول صنایع شوینده را داشته و تنها تولید کننده چرخ خیاطی با برند کاچیران در ایران بوده و رتبه دوم تولید شیشه و صنایع وابسته را در کشور داراست.

وی گفت: ۳.۵ درصد تولید بخش کشاورزی مختص قزوین است و در تولید انگور جایگاه سوم و در تولید زیتون دارای جایگاه دوم کشوری است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: هزار و ۳۰۰ اثر ثبت شده ملی در قزوین وجود دارد که ۵ درصد بناهای ثبت شده کشوری را شامل بوده و در بخش هتل ه و اقامتگاهه ها، دو هزار تخت برای گردشگران وجود دارد.

حبیبی عنوان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان حدود ۴۸.۱ درصد بوده و بیش از100 واحد راکت احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: راه اندازی صندوق کشمش تاکستان، پیگیری راه اندازی صندوق زیتون استان توسط سازمان کشاورزی و کسب جایگاه دوم زیتون کشور، راه اندازی اتحادیه صادراتی استان جهت رونق بخشی صادرات استان از اقدامات مهم استان در بخش کشاورزی بوده است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: قزوین بزرگترین تولید کننده مخازن CNG، دارای جایگاه سوم تولید قطعات خودرو در کشور بوده و با تولید چهار میلیون تن محصولات دامی و کشاورزی قریب به سه و نیم درصد محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

حبیبی ادامه داد: همچنین هشتاد هزار بهره برردار کشاورزی در استان در بخش مختلف این حوزه، در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت حوزه گردشگری بیان کرد: استان قزوین دارای هزار و 300 اثر ثبت شده معادل پنج درصد آثار تاریخی کشور می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز