خبرگزاری کار ایران

افشون خبر داد:

93 داماد یزدی در زندان هستند/220 محکوم مالی چشم انتظار کمک‌های مردمی

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۰۰۹

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه چشم و هم چشمی‌ها وضعیت ازدواج و تشکیل خانواده و زندگی را سخت کرده، گفت: متاسفانه در حال حاضر 93 داماد یزدی در زندان هستند.

اسلام افشون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: یک زوج مسلمان باید زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهد نه اینکه با چشم و هم چشمی و الگو برداری از آشنایان و دوستان پایه های زندگی خود را متزلزل کند.

وی ادامه داد: تا زمانی‌که تغییر فرهنگ و اصلاح دیدگاه نداشته باشیم همچنان دامادها برای پرداخت مهریه به زندان خواهند آمد و این موضوع آسیب‌های دیگری هم به دنبال دارد که هزینه به جامعه تحمیل می‌کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد با اشاره به روند افزایشی در تعداد محکومان مالی به ویژه در مهریه و نفقه اضافه کرد: درحال حاضر 220 محکوم جرائم مالی غیرعمد با 59 میلیارد تومان بدهی در زندان های استان هستند.از این تعداد 93 نفر بدهکار مهریه و نفقه، 115 نفر بدهکار مالی و 12 نفر به دلیل عجر در عدم پرداخت دیه تصادفات و حوادث کارگاهی در زندان هستند.

افشون با بیان اینکه همچنین  پنج نفر از این تعداد محکوم را زنان با جرائم مالی تشکیل می‌دهند که در زندان هستند، گفت: اگر هر یزدی 59 هزار تومان پرداخت کند زمینه آزادی تمام زندانیان جرائم مالی غیرعمد استان فراهم می شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر و مداوم ستاد دیه استان در آزادسازی زندانیان و اخذ رضایت از شکات افزود: از سال 83 تاکنون زمینه آزادی هزار و 411 زندانی  دراستان فراهم شده و درسال گذشته نیز قصاص 7 نفر از زندانیان با رضایت اولیای دم به پرداخت دیه تقلیل یافت.

افشون ادامه داد: با تلاش‌های ستاد دیه استان در سال گذشته و ابتدای سال‌جاری نیز تعداد 195 نفر محکوم جرائم مالی غیرعمد در استان از زندان رهایی یافتند .

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه با برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد اقدام می کند، گفت: در ماه مبارک رمضان نیز 12 جشن گلریزان در استان برگزار می شود تا زمینه آزادی محکومان جرائم مالی غیرعمد در استان فراهم شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز