خبرگزاری کار ایران

مومنی خبر داد:

افزایش مراکز نیکوکاری در قزوین/ لزوم مشارکت خیران در ساخت مسکن ایتام و آسیب‌دیدگان سیل

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۸۹۵

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از افزایش مراکز نیکوکاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید مومنی در دیدار با شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک اظهار کرد: یک‌هزار و 700 یتیم در استان قزوین داریم که به‌دلیل نبود نهادها و زیرساخت‌های درست بیمه‌ای تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سیستم‌های بیمه‌ای باید به سمتی بروند و جهتی بگیرند که بتوانند افراد مختلفی را زیر پوشش قرار دهند؛ قانون بیمه عشایری و روستایی قانونی خوبی است اما از سوی مجری آن به خوبی اجرا نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین کمیته امداد را سوپاپ اطمینان جامعه دانست و ادامه داد: فعالیت‌های این نهاد موجب انسجام اجتماعی است گرچه برخی در خارج از کشور درصدد ایجاد نارضایتی بین مردم و مسئولان هستند اما کاری از پیش نخواهند برد.

مومنی اضافه کرد: تبصره 14 کمک بزرگ دولت بود که موجب شد 9 هزار و 203 خانوار به تعداد نیازمندان استان قزوین اضافه شود.

وی خاطرنشان کرد: هفت درصد جمعیت استان قزوین زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و 20 درصد اشتغال ایجاد شده در سال گذشته توسط کمیته امداد تحقق یافته است.

این مسئول مردمی کردن امداد یعنی انجام کار مردم توسط مردم را از برنامه‌های مهم سال‌جاری ذکر و تصریح کرد: این مهم با افزایش مراکز نیکوکاری و واگذاری تصدی‌گری از جمله تخلیه صندوق صدقات کوچک، ارجاع پرونده‌های تحقق شده و غیره اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: با توجه به اینکه استان قزوین معین شهرستان نورآباد و سپاه قزوین معین سیمین‌شهر شده می‌طلبد که فرماندهی واحد برای کمک به سیل‌زدگان در استان قزوین ایجاد شود.

مومنی ادامه داد: با توجه به بارش شدید باران طی 36 ساعت دراستان قزوین، مسکن 267 خانوار خانوار دچار آسیب شده که علاوه بر کمک کمیته امداد و بنیاد مسکن به کمک خیران  نیازمند داریم.

وی اضافه کرد: قصد داریم امسال برای 134 مددجوی داراری یتیم مسکن ساخته شود که برای تحقق این مهم و ساخت 144 خانه روستایی در استان قزوین نیاز به مشارکت مردم و خیران داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز