خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

روستائیان و عشایر تولیدکنندگان اصلی طیور و تخم‌مرغ در کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۷۱۶

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بسیاری از مرغداری‌ها در حواشی روستاها قرار دارند و تولیدکنندگان اصلی طیور و تخم مرغ در کشور روستاییان و عشایر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،علیرضا رفیعی‌پور در مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: اگر بحران آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته ادامه می‌یافت، 45 میلیون قطعه مرغ تخم گذار در کشور تلف می‌شد که این رقم خوشبختانه به 800 هزار قطعه کاهش یافت.

وی همدلی و هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها را دلیل موفقیت در مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ذکر کرد و افزود:  این امر موجب شد کمبودهای نیروی انسانی و ماشین‌لات جبران شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در شرایط دشوار تحریم از سوی دشمنان، تشکلات و تعاونی‌های دامداری برای مبارزه با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان و حفظ سلامت طیور نقش بسزایی ایفا کردند.

رفیعی‌پور اضافه کرد: بسیاری از مرغداری ها در حواشی روستاها قرار دارند و تولیدکنندگان اصلی طیور و تخم مرغ در کشور روستاییان و عشایر هستند  که لازم است برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها بیشتر گام برداشت.

وی به مقابله همه جانبه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت طیور به مرحله‌ای رسیده که می توانیم با یک کاربر به صورت کاملا ماشینی کل دامداری را مدیریت کنیم اما همواره برای تامین امنیت زیستی باید مدیریت همه جانبه‌ای اعمال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز