خبرگزاری کار ایران

حمید رسایی در گفت‌وگو با ایلنا:

کسانی که با رای مردم به قدرت نمی‌رسند، دنبال تغییر نظام پارلمانی هستند/ صف‌بندی‌ها از اصلاح‌طلب و اصولگرا به انقلابی و غیرانقلابی تغییر کرده است/ احمدی‌نژاد شبیه اصلاح‌طلبان شده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۵۷۵

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: برخی چهره‌های سیاسی که هیچ وقت نمی‌توانند با رأی مردم به جایگاه اجرایی و قدرت دست یابند به دنبال تغییر نظام پارلمانی هستند

حجت‌الاسلام حمید رسایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، در پاسخ به این سوال که برخی مدعی هستند جریانی به دنبال چیدن مجلس برای دور آینده است؛ مجلسی که از دل آن نظام نخست وزیری بیرون بیاید، این را چقدر قبول دارید و ارزیابی شما از تغییر نظام پارلمانی چیست؟ اظهار کرد: بعضی افراد به دنبال چنین چیزی هستند که حرف کلی است و نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم.

وی افزود: برخی چهره‌های سیاسی تقریباً به دلیل ویژگی‌ها، روحیات شخصی و عملکردی که دارند، قدرت برقراری ارتباط با مردم را ندارند و هیچ وقت نمی‌توانند با رأی مردم به جایگاه اجرایی و قدرت دست یابند از این رو به دنبال تغییر نظام پارلمانی بوده و دنبال این هستند که نمایندگانی بیایند و در لابی با آنها به جایی برسند که لازمه این مهم، تغییر قانون اساسی است که چنین چیزی در دستور کار نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: با توجه به عملکردی که دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا داشته‌اند و اینکه برخی از کسانی که خود را اصول‌گرا معرفی کرده‌اند کارنامه قابل قبولی از خود نشان نداده‌اند و واقعیت سیاسی جامعه در اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نیست، صف‌بندی به هم خورده و صف‌بندی انقلابی و غیرانقلابی شده است.

رسایی اضافه کرد: اصلاح‌طلب و اصول‌گرا شبیه هم شده‌اند و در برجام، فتنه، عملکردها و زندگی شخصی این افراد این مسائل را شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مردم به کسانی اعتماد می‌کنند که در عمل پایبند به آرمان‌های امام راحل، شهدا، قانون و جهت‌گیری‌های رهبری هستند.

این نماینده پیشین مجلس در خصوص اینکه بندهای مربوط به ممنوعیت سه دوره نمایندگی متوالی مجلس و حذف بند مربوط به معادل‌سازی یک دوره نمایندگی مجلس با یک مقطع تحصیلی را چگونه می‌بینید؟ بیان کرد: بند مربوط به ممنوعیت سه دوره متوالی نمایندگی مجلس موجب چرخش نخبگان می‌شود، اما یک نماینده صفر کیلومتر تا به مجلس راه یابد، تسلط بر آیین‌نامه، راه ورود به مجلس و لابی‌های حاکم پیدا کند و خلاف آب شنا کردن را یاد بگیرد زمان نمایندگی‌اش تمام شده است.

رسایی در پاسخ به این سوال که با توجه به حمایت قاطع مردم و جناح‌های سیاسی از سپاه در برابر اقدام خصمانه آمریکا الان چقدر ضرورت دارد که نیروهای مسلح بیشتر به موضوع ممنوعیت ورود به مباحث انتخاباتی و جناحی توجه داشته باشند؟ توضیح داد: مطابق با قانون و تاکید امام خمینی (ره) نیروهای نظامی نباید وارد صف‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی و رقابت‌های انتخاباتی شوند؛ البته این به این معنا نیست که سپاه نباید در مسائل فرهنگی ورود یابد چرا که امروز با جنگ نرم و فرهنگی مواجه هستیم و جایگاه سپاه در زمینه امور فرهنگی مشخص است.

وی ادامه داد: پایه و اساس سپاه مانند ارتش، نظامی‌گری نیست، بلکه مأموریت دیگری دارد که در قانون اساسی تعریف شده و باید ورود یابد و ورود به موضوعات فرهنگی اعم از مقوله نظامی سپاه است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس با قوه مجریه تفاوتی دارد و کار اصلی مجلس قانونگذاری و نظارت است و جایگاه شبه مشورتی با قدرت بالاتری دارد که نمایندگان چند دوره مجلس بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند.

رسایی در پاسخ به این سوال که از محمود احمدی‌نژاد خبر دارید؟ گفت: جریان اصلاح‌طلب بیشتر از ایشان خبر دارند! چرا که احمدی‌نژاد الان شبیه آنها شده و حرف‌های آن جریان را به زبان می‌آورد! بنابراین اصلاح‌طلب‌ها بیشتر از من از ایشان خبر دارند که او کجاست و چه کار می‌کند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز