خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد:

اجازه سوء استفاده از طب سنتی را به متخلفان نمی‌دهیم/ دانشگاه علوم پزشکی با طب سنتی موافق است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۳۳۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به برخی کلاهبرداری ها از طریق طب سنتی گفت: اجازه سوء استفاده از طب سنتی را به متخلفان نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا میرجلیلی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: خدمات طب سنتی تنها باید با مجوز و از مجاری قانونی ارائه شود و هرگونه ارائه خدمت به شکل دیگر خلاف مقررات است.

وی با بیان اینکه مردم خدمات طب سنتی را از افراد متخصص و با مجوز وزارت بهداشت دریافت کنند، ادامه داد: طب سنتی، سبک دیگری از طبابت بوده و نگاه متفاوتی نسبت به طب رایج و تفاوت‌های بسیاری با دیگر رشته‌های این طب دارد اما مردم مراقب باشند که در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم اضافه کرد: رسانه ها تلاش کنند تا مردم دغدغه سلامت داشته باشند و با افزایش مطالبه سلامت در بین مردم قطعا خدمات در این حوزه نیز رشد خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مخالفتی با طب سنتی ندارد بلکه با این روش درمان نیز موافق است عنوان کرد: با افرادی که از مسیر علمی و از مجاری قانونی اقدام به ارائه خدمت در این زمینه هستند، موافق هستیم و با متخلفانی که از پوشش طب سنتی برای کلاه برداری از مردم استفاده می کنند مخالفیم و برخورد خواهیم کرد.

میرجلیلی با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به این موضوع حساس بوده و به هرکسی در این زمینه اعتماد نداشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه برخی با تبلیغات گسترده و با استفاده از پوشش طب سنتی سعی در جذب مردم دارند اما مردم باید هوشیار بوده و صرفا به کسانی مراجعه کنند که مجوزهای لازم در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه  در 2 سال گذشته، 16 مرکز درمان طب سنتی غیرمجاز در استان تعطیل و با متخلفان برخورد شد، تصریح کرد: مردم باید بیشتر در مورد مسائل مربوط به سلامت خود حساس باشند و فریب تبلیغات کاذب را نخورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز