خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد:

نمایندگان قزوین، هم تراز خواسته‌های استان نیستند/ کمبود تخت‌های بیمارستانی را تحمل می‌کنیم/ استان دچار سیاست زدگی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۷۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: متاسفانه نمایندگان مجلس استان هم تراز خواسته های استان نیستند و هر یک نظرات متفاوتی دارند و به نظر می رسد برای حل مسائل استان هیچ تعاملی با یکدیگر ندارند و همین امر موجب شده تا در حوزه های مختلف مشکلات رفع نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نشست خبری رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی قزوین به مناسبت هفته سلامت صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به شعار امسال هفته سلامت بیان کرد: شعار امسال مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است و هر ساله یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.

مهرام گفت: یکی از امور مهم، بحث پیشگیری از بیماری‌هایی است که می‌تواند برای جامعه نیروی سربار ایجاد کند چرا که بیمار، هزینه های زیادی را برای دولت ایجاد می کند و اگر زود غربالگری شوند می توانند تبدیل به نیروی مولد برای کشور شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال 90 تا امروز 982 نوزاد کم کارتیرویید و 27 هزار و 9 کودک بالقوه بیماری با غربالگری های انجام شده شناسایی شده اند که اگر این اتفاق نمی افتاد باید هزینه های زیادی برای این تعداد افراد بیمار صرف می‌شد و این اقدامات تشخیصی و درمانی موجب شد تا خانواده ها از این گرفتاری روانی و روحی رها شوند.

مهرام عنوان کرد: در آخرین بررسی جمعیتی بیماری ها 24/6 درصد بالای هجده سال دارای فشارخون بالا هستند و پیش‌بینی ما عدد بالاتر از این ارقام است و در این خصوص رتبه بیست و یکم را در بین سی استان داریم.

وی افزود: با انجام امور آموزشی و فرهنگی عدد دیابت استان از رتبه دوم کشوری به رتبه 24 کشوری رسیده و 8.5 درصد افراد، بالای هجده سال در استان را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه استان رتبه هشت کشوری در چاقی را داراست. همچنین مصرف سیگار 13 درصد افزایش در هر دو جنس خانم و آقا را داراست که افزایش این پدیده در بین زنان آمار خوبی نیست.

مهرام تصریح کرد: به لحاظ وضعیت تخت‌های بیمارستانی همیشه مشکل داشتیم و تا شاخص 2/6 دهم فاصله داریم و در حال حاضر شاخص استان 1/6 دهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: مشکلات زیادی در مسیر تجهیز تخت بیمارستان 700 تختخوابی داشتیم و با ممانعت‌های بسیاری از سوی مجلس و استان مواجه بودیم. تا بیمارستان‌های استان ساخته نشود راهی جز تحمل نداریم. روند ساخت بیمارستان 120 تختخوابی الوند نیز بسیار زمان‌بر بوده و زمینی که قرار بود شهرداری و شورای شهر الوند به ما واگذار کنند، واگذار نشد و مشکلات و موانعی را ایجاد کردند. متاسفانه در این مسیر همه، طرف حساب را دانشگاه علوم پزشکی می دانند در حالیکه تامین منابع برای ما وجود ندارد تا بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

مهرام خاطرنشان کرد: در خصوص بیمارستان محمدیه نیز کار از سوی ما متوقف نشد بلکه با توجه به شکایات و کم لطفی ها از سوی مالکین زمین، ناگزیر به توقف پروژه شدیم. در حال حاضر همه مجوزها حاضر است و از سوی ما مشکلی برای ادامه ساخت و ساز وجود ندارد اما بازهم مشکل زمین وجود دارد.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌شهدای آبیک که 32 تختخوابی است نیز مشکلاتی دارد. با توجه به انتقاداتی که ما به این بیمارستان داشتیم، به دنبال واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی با تعرفه دولتی هستیم و ظرفیت این بیمارستان تا 96 تختخواب پیش بینی شده است. کلینیک محمدزاده نیز تا آخر اردیبهشت افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در بحث رادیوتراپی نیز بزرگترین رادیوتراپی استان در بیمارستان ولایت با وجود تمام سختی ها، با کمک خیرین تا آخر خردادماه آماده خواهد شد اما به دلیل نقل و انتقال ارزی و مشکلات تحریم، جهت ورود یکی از دستگاه‌ها در بحث جابجایی دستگاه و جابجایی ارزی مشکلاتی وجود دارد و هزینه دو دستگاه حدود بیست و سه میلیارد تومان هزینه داشته و برآورد اعتبار کامل این پروژه، پس از پایان کار اعلام می شود.

مهرام بیان کرد: ما به عنوان دانشگاه، نقش نظارتی بر عملکرد بیمارستانها و مراکز خصوصی و غیره داریم و به هیچ بیمارستانی اجازه نمی دهیم که با گرانفروشی خدمات ارایه دهد و این در حالی است که نیت خیر، این نبوده و تمام مشکلات بیمارستان رحیمیان پس از مرگ مرحوم رحیمیان ایجاد شده این تعطیلی غیرقانونی است و بیمارستان های خیریه موظف هستند طبق مصوب قانونی، تعرفه ای را که مصوبه هیات وزیران است اجرا کنند و بیمارستان رحیمیان نیز موظف است تا این تعرفه را مانند سایر بیمارستان‌های خیریه کشور اجرا کند اما مشکلات تعطیلی را به اسم دانشگاه علوم پزشکی تمام کرده‌اند که این امر کم لطفی در حق دانشگاه است.

وی گفت: متاسفانه استان قزوین در تاریخ خود متمرکز شده و این خطرناک است. استان باید برای حال و آینده برنامه داشته باشد که متاسفانه هنوز در گذشته مانده و بخشی از این امر به نمایندگان استان باز می گردد. متاسفانه نمایندگان استان هم تراز خواسته های استان نیستند و هر یک نظرات متفاوتی دارند و به نظر می‌رسد برای حل مسائل استان هیچ تعاملی با یکدیگر ندارند و همین امر موجب شده تا در حوزه های مختلف مشکلات رفع نشود. متاسفانه استان دچار سیاست زدگی است و مسایل سیاسی بر سایر مسایل استان ارجحیت دارد.

مهرام اضافه کرد: متاسفانه مجلس تصمیمات ناپخته ای دارد که این تصمیمات نادرست، گاها ما را در شرایط بسیار سختی قرار می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز