خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

حرکت سیلاب به سمت شمال سیستان و بلوچستان/ امیدواری به تغییر محیط‌زیست منطقه با پرآب شدن هیرمند

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۱۶

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از منطقه سیستان گفت: هم اکنون آب با حجم 2 هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه و ارتفاع حدود 4 متر در حال ورود به شمال استان است.

به گزارش ایلنا، احمد‌علی موهبتی با اعلام این خبر افزود: سیلاب غیر قابل کنترل کشور افغانستان، بدون خسارت در حال وارد شدن به رودخانه هیرمند است و نگرانی برای آن وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بارندگی‌های اسفندماه، 31 نقطه آسیب‌پذیر در سیستان شناسایی شد، گفت: سه نشست مدیریت بحران استان در سیستان برای مدیریت سیلاب تشکیل شد و همزمان با افزایش آب در شب‌های گذشته، سیلاب در حال هدایت به مسیرهای مورد نظر است و نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: این سیلاب‌ها پس از بارندگی‌های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف‌های کوه‌های هندوکش در بالادست این رودخانه شدت بیشتری گرفته است و به عنوان حق آبه سیستان محسوب نمی‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد با آورد خوب رودخانه هیرمند بتوان ذخیره لازم در چاه نیمه‌ها و تالاب بین‌المللی هامون برای جلوگیری از توفان‌های شن، بحث‌های زیست محیطی و رونق صید و دامداری در منطقه را داشته باشیم.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز