خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین خبر داد:

ثبت تردد 271 میلیون خودرو در راه های ارتباطی قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۱۱۱

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: سال گذشته 59 دستگاه سامانه تردد شمار در سطح جاده های ارتباطی استان، عبور 271 میلیون خودرو را ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین، افشین پیرنون امروز شنبه -31فروردین ماه- با اعلام این خبر افزود: بیش از 13 درصد از ترددهای ثبت شده در استان طی سال گذشته مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که این امر نشان دهنده اهمیت راه های قزوین به عنوان پل ارتباطی حمل و نقل کالا در گذرگاه مرکز به غرب و شمال و شمال غرب است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر تردد حجم قابل توجهی از خودروهای سنگین باعث خرابی زودرس رویه و روکش آسفالت راه های حوزه استحفاظی قزوین و کاهش عملکرد راه های استان شده است و باید مسئولان ملی و استانی بر تامین و تخصیص اعتبارات مناسب برای انجام به موقع و مستمر امور راهداری به ویژه اصلاح روکش راه ها توجه ویژه داشته باشند.

پیرنون با اشاره به شعار سال، یادآور شد: در سال رونق تولید تلاش می کنیم با هدف فراهم ساختن بستر مناسب حمل و نقل برای تولیدات داخلی و کاستن از بار هزینه‌های حمل و نقلی تولیدکنندگان، تمامی توان خود را برای نگهداری هر چه بهتر از راه‌ها به کار بندیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه 23 درصد از خودروهای عبوری از سطح استان سال گذشته، فاصله مجاز را رعایت نکرده اند،افزود: بروز این مسئله، ضمن افزایش خطر برخورد، فرصت تصمیم‌گیری مناسب را از راننده گرفته و شدت وقوع حادثه را نیز به صورت تصاعدی افزایش می‌دهد.

به گفته این مسئول راهداری، از هر چهار دستگاه خودروی عبوری به طور میانگین یک خودرو به دلیل رعایت نکردن فاصله مجاز منجر به سوانح رانندگی در استان شده است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان با ایجاد مسئولیت پذیری و جو قانون مداری در رانندگان سهم بیشتری از حوادث را پیشگیری کرد، افزود: متاسفانه سال گذشته بیش از 12 میلیون تردد با سرعت غیر مجاز در قزوین ثبت شده است و از رانندگان انتظار می رود ضمن رعایت مقررات و قوانین رانندگی، در حفظ جان و مال خود و سایر هموطنان کوشا و مسئولیت پذیر باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز