خبرگزاری کار ایران

مهرداد بابایی:

انتقال 24 مصدوم نوروزی با اورژانس هوایی البرز/کاهش 13 درصدی امدادرسانی جاده ای در سال 98

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۰۱۶

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز، گفت: از ماموریت های امدادرسانی تصادفی طرح سلامت نوروزی، 582 مورد امداد تصادف شهری و 366 مورد امداد تصادف جاده ای بود که با کاهش 13 درصدی نسبت به سال قبل انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد بابایی، امروز در نشست خبری با اشاره به خدمات فوریت های پزشکی در تعطیلات سال نو، اظهار داشت: در ابتدای طرح سلامت نوروزی و در آخرین شب چهارشنبه سال گذشته، علیرغم کاهش 28 درصدی حادثه دیدگان، تعداد 162 نفر مصدوم نیازمند درمان شدند.

وی افزود: خوشبختانه در این شب، هیچ فوتی، حادثه دیده تخلیه چشم یا قطع عضو در استان البرز نداشتیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز، گفت: از تعداد مصدومان، 35 مورد آسیب چشمی، 59 مورد آسیب بافتی و 8 مورد مصدوم جزئی وجود داشت.

وی به فعالیت اورژانس در طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: در تعطیلات سال جدید 24 هزار و 677 تماس با شماره 115 مرکز فوریت های پزشکی البرز برقرار شد که نسبت به سال 97 رشد 6 درصدی داشت. 

بابایی تصریح کرد: ماموریت های فوریتی انجام شده 8 هزار و 881 مورد بود که از این تعداد 8 هزار و 7 مورد مربوط به حوادث غیر تصادفی و 874  مورد مأموریت های تصادفی بود.

وی ادامه داد: از ماموریت های امدادی تصادفی، 582 مورد امداد تصادف شهری و 366 مورد امداد تصادف جاده ای بود که با کاهش 13 درصدی نسبت به سال قبل انجام شد.

بابایی از فوت 4 نفر در تصادفات شهری و 2 نفر فوت تصادفات جاده ای البرز خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سایر استانها، رقم کمی بود که در تعطیلات نوروز گزارش شد.

وی با اشاره به امداد هوایی گفت: 17 سورت پرواز هوایی امدادی در این زمان انجام شد که طی آن 24 مصدوم منتقل شد.

بابایی گفت: در ایام نوروزی تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس استان، 90 هزار و 749 نفر بودند که از این تعداد 332 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.

بابایی یادآور شد: اورژانس هوایی ویژه ای.ام.اس که از امکانات به روز اورژانس، برخوردار است در استان البرز به بیماران امدادرسانی می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز