خبرگزاری کار ایران

موسوی به ایلنا خبرداد:

جابجایی مردم شهرهای سوسنگرد، باوی و حمیدیه توسط نیروهای امدادی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۵۲۳

نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها گفت: مردم شهرهای سوسنگرد، باوی و حمیدیه توسط نیروهای امدادی در حال جابجایی هستند.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نیروی ارگان‌های سپاه، ارتش و بسیج وارد عمل شده و افراد مسن و کودکان را با 30 دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری اهواز به سمت اهواز در مکان‌هایی مانند مدارس، سالن‌های ورزشی، مساجد و چندین پادگان اطراف سوسنگرد و حمیدیه را برای اسکان این مردم اختصاص داده اند که مدام اسکان داده می‌شوند.

وی افزود: جوان‌های این شهرستان‌ها در حال تقویت سیل بندها در مسیر رودخانه کارون هستند و شب گذشته نیز سپاه در اقدامی شرکت نفت سمت هورالعظیم را در چند نقطه به‌دلیل خطر جدی آب که وجود داشت منفجر کرد و آب را در آن منطقه تخلیه کردند.

موسوی ادامه داد: چهار شب گذشته نیز دژ شهید باکری را شکستند که در آنجا نیز طغیان آب فروکش کرد و کنترل شد ولی خروجی سد کرخه بسیار زیاد است و لحظه به لحظه آب بالا می‌آید.

نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای ارتش، سپاه، شرکت نفت و ملی حفاری و شهرداری‌ها همگی در این شهرستان‌ها مشغول جابجایی افراد و تقویت سیل بندها هستند ولی خطر در این مناطق جدی بوده و طی روزهای آینده جدی‌تر خواهد شد و مردم باید با مسئولان و نیروهای امدادی همکاری کنند و هرچه زودتر این شهرها را تخلیه کنند.

وی افزود: اگر مدیران بحران و کارشناسان مربوطه آب سد کرخه و دز را مدیریت نمی‌کردند فاجعه انسانی اصلا قابل تصور نبود و درست است الان بالای صد هزار هکتار زمین کشاورزی زیر آب رفت و اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت الان بسیاری از شهرها زیر آب رفته و فاجعه انسانی رخ می‌داد.

موسوی عنوان کرد: طی چند روز گذشته هم دریاچه‌های سد را تخلیه کردند به شکلی که سیلاب‌های آتی را جبران کرده و هم اینکه خروجی تنظیم شده است و خروجی سدها تنظیم شده و رودخانه کارون و کرخه روزی 20 سایت افزایش آب دارد که هم‌اکنون به نقطه بحرانی رسیده است.

وی ادامه داد: شب گذشته نیروهای سپاه این آب را  به سمت مرز، تالاب و سمت مزارع نیشکر در خوزستان رهاسازی کرد که این موضوع تا حدودی از بحران پیشگیری کرده ولی دبی آب نباید زیاد شود و اگر خروجی بیش از اینها باشد سیل‌بندها نمی‌توانند جوابگوی این حجم آب باشند.

نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها در پایان اضافه کرد: هم‌اکنون در شمال شهرستان‌اهواز روبه‌روی نیروگاه مدحج‌زرگان و جنوب این شهرستان به سمت شهرک پیام بیمارستان سپاه شهید بغایی این‌ها به شدت تحت خطر هستند و سیل‌بندها را در این مناطق لحظه به لحظه چک می‌کنند ولی آب احظه به لحظه در حال بالا آمدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز