خبرگزاری کار ایران

عنایت الله رحیمی:

آمار ندادن دستگاه‌های دولتی ظلم به دولت است/ تولید کالا با توجه به نیاز بازار انجام شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۴۵۵

استاندار فارس گفت: تولید هر کالایی باید با توجه به نیاز بازار به صورت هدفمند انجام شود.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری فارس با بیان اینکه راه‌اندازی حداقل یک کارگاه با ۲۰۰ فرصت شغلی از وظایف ویژه هر یک از فرمانداران در سال‌جاری است، گفت: این کارگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه با توجه به کسب و کارهای نوپا که با استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده بهره وری بالایی دارند ایجاد شود.

عنایت‌الله رحیمی افزود: در سال پیش رو بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال که رونق تولید است، اقدامات مناسبی را برای ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات معیشت و رونق تولید در دستور کار قرار گیرد‌.

 وی ادامه داد: رونق تولید نیازمند الزاماتی است که این مهم متاثر از مولفه‌هایی همچون تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت که به سهولت در اختیار متقاضی قرار گیرد، سرمایه‌گذاری داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی است.

 به گفته رحیمی  جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را متاثر از سیاست‌های کلان اقتصادی کشور است.

استاندار فارس ادامه داد: در سطح استانی باید به سمت جذب و تشویق سرمایه‌گذاران حرکت کرده و ریسک سرمایه‌گذاری را برای علاقه‌مندان کاهش دهیم.

استاندار فارس افزود: سود صادرات کالاها نباید از ما به تفاوت نرخ ارز به دست بیاید و واردات نیز نباید به تولیدات داخلی آسیب وارد کند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ صدور مجوزهای بدون نام در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری ابلاغ شده، ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از این مجوزها در بخش کشاورزی تهیه شده، انتظار داریم در سایر حوزه‌ها از جمله صنعت، معدن و گردشگری این مجوزها آماده ارائه به سرمایه گذاران باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه ارائه ندادن آمار به‌ویژه از سوی دستگاه‌های دولتی ظلم به دولت است، ادامه داد:  همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید کنار اجرای هر طرح و برنامه‌ای میزان اشتغال ایجاد شده را اعلام کنند.

وی در ادامه عملکرد دستگاه های اجرایی در ایجاد اشتغال و حفظ مشاغل موجود را در  سنجش این دستگاه‌ها موثر دانست.

استاندار فارس گفت: براساس مذاکرات انجام شده با معاون اول رییس‌جمهور و معاون رئیس جمهور در امور مناطق محروم این تسهیلات بدون محدودیت به طرح‌هایی که زنجیره تولید هستند اختصاص می یابد. 

 وی تسهیلات دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی را مناسب توصیف و تاکید کرد: اطلاع‌رسانی به علاقه‌مندان باید به خوبی انجام شود تا بنگاه‌ها از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس کارگروه اشتغال استان بر لزوم‌تدوین بسته‌های اشتغال در مناطق مرزی در شهرستان‌هایی همچون لار، لامرد و مهر تاکید کرد و از فرمانداران این شهرها خواست اقدامات لازم برای احصا و تدوین این بسته‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین از فرمانداران شهرستان‌های جنوبی، همچون لار، لامرد، مهر، گراش و خنج خواست از فرصت حضور این مناطق در کشورهای حوزه خلیج فارس و نزدیکی به این کشورها به منظور جذب سرمایه گذار بهره بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان فارس راه اندازی حداقل  یک کارگاه با ۲۰۰ فرصت شغلی را از وظایف ویژه هر یک از فرمانداران در سال جاری برشمرد و افزود: این کارگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه با توجه به کسب و کارهای نوپا که با استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده بهره وری بالایی دارند ایجاد شود.

 رحیمی خواستار پیگیری راه اندازی هر چه سریع‌تر پارک دیجیتال و موارد مشابه در حوزه آی تی در استان فارس شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز