خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران در شورای اداری قزوین:

باغستان قزوین در سیلاب اخیر برای جذب روان آب‌ها نقش موثری داشت/ انتصابات بر اساس روابط صورت نگیرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۱۴

حجت الاسلام ابوتر‌ابی فرد گفت: هنوز فرهنگ تولید و کار در جامعه ما شکل نگرفته است و سالانه 800 میلیون متر مکعب گاز در ایران اسلامی استخراج و پالایش می شود که رقم بسیار بالایی است اما همه مصرف شده و از بین می‌رود. این نوع تولید به جایی نمی رسد و بلکه محیط زیست و مخازن از بین می برد و زمین را هم نابود می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت ا‌لاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوتر‌ابی فرد در نشست شورای اداری استان قزوین با تبیین شعار سال، افزود: باید نیازهای اساسی جامعه را شناسایی کرده تا در تحقق شعار سال موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در چند دهه اخیر آنچنان که انتظار می رفت در مدیریت منابع و کاهش هزینه ها موفق عمل نکرده ایم، اضافه کرد: منابع همیشه محدود بوده است و باید آنها را به با برنامه ریزی صحیح به مسیری هدایت کرد که بالاترین سود را به دنبال داشته باشد.

ابوتر‌ابی فرد با بیان اینکه هنوز فرهنگ تولید و کار در جامعه ما شکل نگرفته است، افزود: سالانه 800 میلیون متر مکعب گاز در ایران اسلامی استخراج و پالایش می شود که رقم بسیار بالایی است اما همه مصرف شده و از بین می رود.

وی اضافه کرد: این نوع تولید به جایی نمی رسد و بلکه محیط زیست و مخازن از بین می برد و زمین را هم نابود می کند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: ایران اسلامی ظرفیت های زیادی دارد و خیلی سریع می تواند به قدرت اقتصادی تبدیل شود اما این مهم نیاز به ترویج فرهنگ کار و تلاش، تصمیم گیری جدی و عزم همگان دارد.

وی با بیان اینکه خلق ثروت در تمامی حوزه‌های کشور ممکن است،افزود: اهتمام مدیران و مردم به این مهم و کاهش هزینه ها راه موفقیت در این موضوع است و امیدواریم در دوران باقی مانده از دولت در یک اقدام نمادین، کف بودجه پیشنهادی برای مدیریت استان ها ارائه شود.

باغستان قزوین در سیلاب اخیر برای جذب روان آب‌ها نقش موثری داشت/ انتصابات بر اساس روابط صورت نگیرد

ابوترابی فرد با بیان اینکه تا هزینه ها کاهش نیابد منابع کشور برای تولید و سرمایه گذاری آزاد نمی شود،افزود: متاسفانه امروز تمامی بودجه کشور برای هزینه های جاری که عمدتا حقوق و دستمزد است صرف می شود و باید انقلابی در این خصوص شکل بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نباید مدیران از مسئولیت عقلانی و مدیریتی خود اعراض کنند، افزود: هرچقدر مدیران عقلانی تر و منطقی‌تر عمل کنند در جایگاه خود پایدار تر خواهند بود و نباید فراموش کرد در اصل پایداری نظام سیاسی و اجتماعی بر رفتار مبتنی بر اصول عقلانی، دینی و رفتارهای مبتنی بر آموزه اسلامی است.

ابوترابی فرد گفت: امروزه اقتدار سیاسی، وحدت و ظرفیت بالا رونده ایران اسلامی به این دلیل است که در حوزه‌های مختلف براساس اصول و آموزه های اسلامی قدم برداشته‌ایم که یکی از آنها در حوزه های مدیریتی، احترام به رای مردم و خلق احترام بین ملت و دولت بوده است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: یکی از اصول مهم دیگر که باعث پیشرفت و تعالی کشور خواهد شد شایسته سالاری است و مدیران و مسئولان نباید این مهم را کم اهمیت بپندارند.

وی با بیان اینکه به فرموده امام علی (ع) باید قویترین و داناترین فرد را برای مدیریت برگزید، گفت: چون نظام اسلامی بر کشور ما حاکم است و مدیریت باید مبتنی بر آموزه های وحیانی باشد باید قوی ترین و داناترین فرد برای هر رده مدیریتی انتخاب شود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه از مدیران و مسئولان خواهش می کنیم در انتصابات نگاه های غیر قابل دفاع را کنار بگذارند و روابط ملاک انتصابات آنها نباشد، گفت: انتصابات براساس روابط در گام نخست برای دنیای مسئولان ضرر دارد و باید از انتصابی دفاع کرد که نزد مردم، خدا و وجدان جامعه قابل دفاع باشد.

امام جمعه موقت تهران افزود: مدیریت دانش محور، روح قرآن است و مدیریت حضرت یوسف ع در قرآن مدیریت مبتنی بر علم بود که با رصد حوادث آینده بهترین برنامه را برای مدیریت مصر ارایه و اجرا کرد.

وی گفت: امیدواریم گام‌هایی که مسئولان بر می دارند زمینه ساز سعادت آنها در دنیا و عالم آخرت باشد و عامل افزایش عزت و اقتدار ملت ایران و امت اسلام و سرافرازی جامعه ایمانی در برابر دنیای استکبار شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: امروز مصالح ملت ایران به معنای واقعی کلمه با مصالح اسلام گره خورده است و تصمیمات مسئولان در استان ها راه را برای افزایش اقتدار ایران و وزن سیاسی مسلمانان هموار می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بارندگی های اخیر افزود: در سال جاری برخی از شهرهای کشور طی 24 ساعت حدود 100 میلی متر بارش باران را تجربه کردند که عدد کمی نیست و در استان قزوین نیز میانگین بارش 55 میلی متر بود که مدیریت این بارش غیر مترقبه و هدایت آن کار بزرگی بود که به شایستگی انجام شد.

وی همچنین گفت: آمادگی بسیار بالای دستگاه‌ها، ارزیابی دقیق ظرفیت رودخانه ها، هدایت درست سیلاب ها و استفاده شایسته از سد نهب و تبدیل یک تهدید جدی به فرصت برای مردم شریف تاکستان قدم های اصولی بود که برای مدیریت سیل استان قزوین برداشته شد.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه باغستان های سنتی میراثی ارزشمند از گذشتگان هستند که در سال های اخیر برای حفظ و نگهداشت آنها به خوبی عمل نشد، افزود:این باغستان ها در سیلاب اخیر کارکرد خود را برای جذب روان آبها و حفاظت از شهر به خوبی نشان دادند و باید مسئولان و مدیران برای حفاظت از این گنجینه ارزشمند بیشتر تلاش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز