خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

فعالیت سامانه بارشی در سراسر کشور/ شدت بارش‌ها در استان‌های غربی

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۴۲

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه‌ای که از دیروز وارد کشور شده، امروز صبح گسترش پیدا کرده و فعالیت این سامانه بخش عمده ای از کشور را در بر گرفته است.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده با اعلام این خبر گفت: سامانه‌ای که از دیروز وارد کشور شده، امروز صبح گسترش پیدا کرده و مناطق بیشتری تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

کارشناس هواشناسی افزود: این سامانه شمال غرب، جنوب غرب، نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوب البرز تا سواحل دریای خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تدریج پیش بینی می‌شود به خراسان شمالی و رضوی برسد.

وی گفت: امروز پیش‌بینی‌می‌شود بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، استان فارس، استان بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، استان همدان و زنجان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در نواحی شرق کشور، مرکزی و جنوبی نیز بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

وی گفت: این نوع بارش‌ها عمدتاً به صورت رگباری است که در کرمان و استان فارس، استان خراسان جنوبی، یزد و اصفهان رخ می‌دهد.

سرکرده افزود: برای دامنه جنوبی البرز یعنی در استان‌های واقع در البرز، تهران، شمال سمنان، قزوین و زنجان نیز امروز بارش خواهیم داشت و پیش بینی می‌شود بارش‌های در ارتفاعات البرز و زاگرس به صورت برف باشد.

وی گفت: به تدریج این سامانه بارشی در نواحی شرقی کشور فعال خواهد بود و پیش بینی می‌شود از بعد از ظهر باید منتظر بارش‌ها در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی باشیم که بیشترین بارش‌ها در شمال غربی استان خراسان رضوی و همچنین خراسان شمالی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: تهران امروز بارانی خواهد بود و دمای تهران پیش بینی می‌شود در گرم‌ترین ساعات به حدود ۱۹ درجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز