خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت:

مدیران، گزارش‌های حوادث ناشی از سیل را اعلام کنند/اتخاذ تدابیر لازم در پیشگیری از خسارات دامی، باغی و زراعی استان

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۷۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره بر آمادگی حوزه‌های مربوطه و تدابیر ویژه تاکید کرد: مدیران شهرستان‌های استان موظف هستند تمام گزارش‌های خسارت‌های منطقه خود را برای ستاد مرکزی ارسال کنند که برای جبران آن اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مجید موسوی امروز در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به بارندگی‌‌های روزهای آینده گفت: هشدارهای لازم به بخش کشاورزی تمام شهرستان‌های استان اعلام شده است. طبق گزارش‌های رسیده، بیشترین بارندگی در طالقان و کمترین میزان بارش در اشتهارد است و با توجه به شروع مجدد بارش، تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: به جز رانش زمین که پیگیری آن با بخش عمرانی و شهرسازی مربوط است، خسارتی به باغات طالقان وارد نشده چراکه درختان با توجه به کاهش دمای منطقه، شکوفه‌‌دهی نداشتند و تنها ایجاد گل و لای هزینه‌‌بر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: مسئولان جهاد سازندگی در تمام شهرستان‌های استان موظف هستند تمام گزارش‌های خسارت‌های احتمالی منطقه خود را برای ستاد مرکزی ارسال کنند که به فرمانداری، استانداری و در نهایت به دو وزارتخانه کشور و جهاد کشاورزی، اعلام شود که اعتبارات لازم دریافت شود.

موسوی افزود: در مناطقی که احتمال وقوع سیل به مزارع و خسارت به موتورپمپ‌‌ها، پیش‌‌بینی می‌‌شود ماشین‌‌آلات، هدایت و در صورت نیاز، سیل‌‌بند احداث خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر کنترل و پیشگیری از خسارت به عشایر منطقه، اظهار داشت: با توجه به ادامه بارش در اردیبهشت ماه و کاهش دما در فصل بهار، لازم است تمهیدات ویژه ای برای باغداران اتخاذ شود که کمترین خسارت به درختان مثمر، وارد شود.

این مدیر استانی درخصوص آفات زراعی هشدار داد و تصریح کرد: لازم است استمهال باغات به باغداران و کشاورزان تذکر داده شود.

موسوی با تاکید بر جلوگیری از سرایت بیماری پرندگان تصریح کرد: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان، می‌‌توان با اطلاع‌‌رسانی به موقع از شیوع بیماری طیور پیشگیری و از هر گونه تهدید، جلوگیری کرد.

وی در ارتباط با توزیع میوه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۳ غرفه میادین و ۲۹ غرفه اصناف و ۱۶ غرفه موقت در زمینه عرضه میوه تنظیم بازار در سطح شهر کرج فعال هستد و در شهرستان‌‌ها نیز توزیع میوه در میادین مشخص شده، ادامه دارد.

وی ادامه داد: سهمیه میوه شهرستان‌ها، توزیع شده و در صورت نیاز، پیش‌‌بینی شده که تأمین و توزیع توسط اتحادیه و تحت نظارت سازمان تعاون روستایی صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از ادامه عرضه میوه در قالب تنظیم بازار با قیمت مصوب، خبر داد و ابراز داشت: در حوزه تأمین و عرضه سایر کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، برنج، روغن و شکر نیز در ایام نوروز جای نگرانی نداشتیم و عرضه در قالب طرح تنظیم بازار از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف ادامه دارد.

موسوی در ارتباط با گشت‌‌های اراضی کشاورزی بیان کرد: طی گشت‌‌های انجام شده که از ۲۸ اسفند ماه گذشته تاکنون صورت گرفته، ۱۸۱ مورد تغییر کاربری، شناسایی و به آنها اخطار داده شده است.

وی افزود: ۹۰ مورد تخلف گزارش شده که ۱۱ مورد از بناهای احداث شده توسط خود معارضین، جمع آوری شده است.

در این نشست، مدیران شهرستان‌های استان، هریک با ارائه گزارش، نسبت به آمادگی منطقه خود در برابر احتمال وقوع سیل، امکانات، الزامات و تدابیر خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز