خبرگزاری کار ایران

رشد 17درصدی اسکان مسافران نوروزی در اصفهان/ 80 درصد ظرفیت محل‌های اسکان مسافران تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۹۹۶

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: اسکان مسافران نوروزی در شهر اصفهان نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا ، حسین امیری در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه در چهار روز گذشته بیش از 350 هزار مسافر به شهر اصفهان وارد شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش را نشان می دهد، اظهار کرد: بر همین اساس باید سرعت و کیفیت خدمات در شهر افزایش یابد. 

وی با بیان اینکه شب گذشته 140 هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان پیدا کردند، گفت: رکود اسکان در شهر اصفهان به نسبت سال های گذشته شکسته شد و براساس پیش بینی ها در روزهای آتی با مسافران بیشتری نیز روبرو خواهیم بود.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه ۳۳ درصد مسافران از مراکز گردشگری شهرداری اصفهان بازدید کردند، گفت: طی چهار روز گذشته ۱۱۷ هزار نفر از مراکز تفریحی شهرداری اصفهان بازدید کردند که ۵۰ درصد این آمار مربوط به روز گذشته است. 

وی ادامه داد: ۵۳ درصد مسافران مقصد نهایی سفر خود را شهر اصفهان اعلام کردند، که این مسئله به دلیل باز بودن رودخانه زاینده رود و جاذبه های گردشگری شهر اصفهان بوده است.

امیری بیان کرد: از امروز حجم خروجی آب از سد زاینده رود ۷۰ مترمکعب شده است به طوری که از فردا حجم آب در رودخانه 8 برابر خواهد شد. در همین راستا تدابیر لازم برای تامین ایمنی مسافران در حاشیه رودخانه زاینده رود باید اندیشیده شود.  

وی با بیان اینکه طبق نظرسنجی ها 95 درصد مسافران اصفهان را ترک نخواهند کرد و در این شهر اسکان می یابند، تصریح کرد: با توجه به در پیش رو بودن شرایط برودت هوا باید اقدامات و برنامه‌ریزی لازم جهت اسکان مسافران در فضاهای بسته انجام شود و از لحاظ مدیریت بحران با توجه به پیش بینی انجام شده در خصوص بارش‌ها، آمادگی لازم را داشته باشیم که در سطح شهر با مشکلات آب‌گرفتگی معابر رو به رو نشویم.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: مسئولان اورژانس باید برای استقرار اکیپ های ثابت درمانی و امدادی در باغ فدک اهتمام لازم را داشته باشند و تعداد گشت های پلیس نیز برای تامین ایمنی مسافران نیاز به افزایش دارد. 

وی افزود: تعداد گردشگرانی که در روزهای اخیر از باغ گلهای اصفهان بازدید کردند 5 هزار نفر و از ناژوان 32 هزار نفر بوده است. 

استقرار ایستگاه امنیت در مجموعه باغ فدک اصفهان

در ادامه این جلسه رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با اشاره به میزبانی شایسته شهرداری اصفهان در نوروز امسال، اظهار کرد: با توجه به اینکه 35 درصد مسافران نوروزی اصفهان، برای اسکان خود برنامه‌ریزی نکرده بودند و کارت شناسایی همراه ندارند متاسفانه برای احراز هویت و صدور مجوز برای اقامت آنها با مشکل مواجه شدیم.   

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات احتمالی در این زمینه کمیته قضایی و انتظامی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان یک دفتر در خیابان آمادگاه مستقر کرد که سفر مسافران به اماکن را کوتاه میکند و آنها را از سردرگمی نجات می دهد. 

سرهنگ محمد حسن اسماعیلی اضافه کرد: طی سه شب گذشته ۴۵۰ نفر از مسافران فاقد مدرک به این دفتر مراجعه و برای احراز هویت و دریافت مجوز اقامت مراجعه کردند. همچنین یک ایستگاه با همکاری شهرداری اصفهان در کنار مجموعه باغ فدک برای برقراری نظم و امنیت اخلاقی در اختیار پلیس قرار گرفت. 

شب گذشته ۸۰ درصد از ظرفیت محل‌های اسکان مسافران تکمیل شد

همچنین مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه اکثر مسافران شهر اصفهان از امنیت شهر ابراز رضایت کرده اند، اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد ورود مسافر به اصفهان شب گذشته بسیاری از ورزشگاه های شهر اصفهان در اختیار اقامت مسافران قرار گرفت.

وی ادامه داد: گشت های نظارتی ما با پوشش نامحسوس اقدام به رفع تخلف در سطح شهر و پارک های اصفهان می کنند.  

حسن محمدحسینی با اشاره به اینکه نظارت های ما به صورت شبانه روزی و با کمک افراد جلیقه ‌پوش و اعلام مصادیق تخلفات مرتبط با اتحادیه صنف دفاتر مشاوران املاک در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر صورت می‌گیرد، گفت: راهنمایی و هدایت مسافران به سمت مراکز اسکان و ورزشگاه‌ها در ستادهای هدایت و اسکان، ورودی‌ها و سطح شهر اصفهان نیز در حال اجراست.  

وی با اشاره به اینکه توزیع نقشه راهنمای مسافران، استقرار گشت‌ های پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و ناژوان و صفه از دیگر اقدامات کمیته قضایی و انتظامی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان است، گفت: مقابله با فعالیت کلید به دستان و کنترل افراد جلیقه‌پوش، جلوگیری از برپایی چادر در مکان‌های غیر مجاز، دست ‌فروشی و تکدی ‌گری از دیگر وظایف این کمیته است. 

در ادامه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود ۷۰ درصد گردشگرانی که شب گذشته در شهر اصفهان اقامت یافتند، چند شب متوالی ماندگاری دارند که علاوه بر آنها باید برای اسکان تعداد دیگری از گردشگران پیش‌بینی‌های لازم انجام شود، گفت: شب گذشته ۸۰ درصد از ظرفیت محل‌های اسکان مسافران تکمیل شد، از این آمار ۱۰۰ درصد ظرفیت مدارس آموزش و پرورش و حتی ظرفیت مدارس شهرهای اطراف، همچنین ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیرها، همچنین خوابگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی تکمیل شد.  

وی با اشاره به اینکه شب گذشته ۸۰ درصد ظرفیت اسکان مسافر در باغ فدک تکمیل شد، افزود: اگر از ۱۰۰ درصد ظرفیت این کمپ استفاده می‌کردیم امکان بروز مشکلاتی وجود داشت، از این رو سرریز مسافران باغ فدک را به سمت تعدادی از ورزشگاه‌های مناطق 8، 10، 11، 12، 14 هدایت کردیم.

احمدرضا مرادی تصریح کرد: اقامت در شهر اصفهان در دومین روز نوروز 17 درصد افزایش داشته است که در مقایسه با آمار 12 درصدی کشور نشان دهنده ماندگاری بیشتر مسافران در شهر اصفهان است.

۵۰ هزار خودرو طی 3 روز از پارکینگ های سطح شهر اصفهان استفاده کردند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل و ترافیک ما با دو مشکل در ایام نوروز روبرو بودیم، اظهار کرد: یکی از این مشکلات، مشکل ورودی های شهر اصفهان است که در این راستا سعی کردیم از ظرفیت بزرگراه آزادگان و میدان استقلال در یکی از ورودی ها استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: از ستادهای نوروزی می خواهیم که مسافران را به سمت محور کاوه هدایت کنند تا با گذشتن از خیابان استقلال و خیابان امام خمینی (ره) به راحتی مسیر خود را در پیش بگیرند.

علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه مشکل دوم ترافیک در میدان امام حسین (ع) است که عمده سفر های شهری از آن جا انجام می شود، گفت: برای رفع مشکل در این محدوده باید تبلیغات برای استفاده بیشتر از مترو افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه روز اول تعطیلات نوروزی، ترافیک میدان اماح حسین (ع) روان بود و سفرهای شهری کمی انجام شد، اظهار کرد: در روز نخست نوروز گردشگران به خوبی از مترو استفاده کردند به طوریکه تعداد مسافران مترو به حدود ۱۲ هزار نفر رسید ولی روز دوم با افزایش تقریبا دو برابری، این تعداد به ۲۰ هزار نفر افزایش یافت. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کمبود پارکینگ در سطح شهر است که در حال حاضر امکان افزایش آن نیست. با این وجود حدود ۵۰ هزار خودرو در این سه روز از پارکینگ های سطح شهر اصفهان استفاده کردند که بیشترین ظرفیت را پارکینگ حکیم داشته است.

وی ادامه داد: از این رو لازم است از طریق کمیته اطلاع رسانی تعداد پارکینگ های محدود در شهر اصفهان به مسافران اطلاع رسانی و به آنها اعلام شود که ساخت پارکینگ در مرکز شهر اصفهان مخالف سیاست های شهرداری است و بیشتر پارکینگ ها در ورودی ها قرار دارد. 

صلواتی با بیان اینکه یکی از امکانات ما برای اطلاع رسانی در ایام نوروز، اپلیکیشن "اصفهان ترافیک" است که مسافران می توانند آن را از نرم افزار "بازار" و "اپ استور" دریافت کنند، تصریح کرد: این اپلیکیشن توسط سازمان فاوا شهرداری تهیه شده و تمامی اطلاعات خیابان های اصفهان در این اپلیکشین قرار دارد.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که امسال از آن استفاده کردیم استفاده از ظرفیت پیام رسان های الکترونیکی در سطح شهر است. برای مثال تابلوهای "پی وی سی" در مکان هایی مثل پل خواجو، سی و سه پل و کوه صفه نصب شده است.

برنامه های فرهنگی نوروز با توجه ویژه به اقتصاد فرهنگ اجرایی می شود

معاون امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه برنامه های فرهنگی در قالب یک پکیج از یک ماه قبل از نوروز شروع شده و تا یک ماه بعد از نوروز ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: به غیر از اماکن گردشگری، موزه هایی مانند موزه هنرهای معاصر و عصارخانه شاهی برای بازدید گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در همه برنامه های فرهنگی شهر اصفهان تلاش شده که به اقتصاد فرهنگ توجه ویژه ای شود، گفت: در این راستا از ظرفیت هنرمندان اصفهانی در اجرای برنامه ها استفاده کرده ایم که با این کار نه تنها هزینه اجرای برنامه ها کاهش یافته بلکه به گروه های مختلف هنری هم کمک شده است. 

مرتضی رشیدی تصریح کرد: ۴ نمایش و تئاتر بزرگ در سطح شهر اصفهان از امشب اجرا می شود. همچنین اجرای زنده موسیقی در چهارباغ عباسی و پردیس های سینمایی برنامه ریزی شده است. 

وی افزود: امیدواریم در سال پیش رو هم با اجرای این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم به رونق تولید کالای فرهنگی در سطح شهر اصفهان توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز