خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، اصفهان خبر داد:

بزرگترین موزه مردم شناسی شرق اصفهان در خانه تاریخی سرهنگ محمود آباد جرقویه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۷۶

با حضور معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پنجم تیرماه بزرگترین موزه مردم شناسی درشرق اصفهان و در محمود آباد جرقویه افتتاح شد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: موزه مردم شناسی محمد آباد جرقویه در یک قلعه تاریخی برپا خواهد شد. بنای موزه در یک ساختمان تاریخی اعیانی معروف به خانه سرهنگ، متعلق به دوران قاجار است که در ضلع شمالی قلعه قرار دارد.

" به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محسن مصلحی " تصریح کرد: مالکیت خانه سرهنگ در اختیار شهرداری محمد آباد است که به منظور تأسیس موزه طی تفاهم نامه ای با اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان جهت تبدیل به موزه، مشارکت نموده است.

مصلحی افزود: همچنین دراین سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تعدادی از فعالان و تشکلان دوستداران میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان دیدار کرد.

وی از افتتاح موزه اصفهان در قلب شهر اصفهان نیزخبر داد و افزود: در سفر معاون رئیس جمهور همچنین موزه شهر اصفهان در بزرگترین و مدرن ترین مجتمع گردشگری، تجاری و تفریحی شهر اصفهان " سیتی سنتر " راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: این موزه از سوی شرکت پرستیژلند ایران سرمایه گذار پروژه اصفهان سیتی سنتر و با همکاری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان راه اندازی گردید.

به گفته وی، این موزه در فضایی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع می تواند گزینه ای مناسب جهت بهبود نواقص و کمبودهای موزه ای شهر بزرگ اصفهان است.

مصلحی به افتتاح و راه اندازی کاروانسرای عباسی(مادر شاه) در ۳۵ کیلومتری شهر اصفهان در مورچه خورت نیز اشاره کرد و افزود: با افتتاح فاز اول این کاروانسرا فضای وسیعی به منظور ایجاد مجتمع بین راهی شامل باغ رستوران و سایر خدمات رفاهی برای مسافران و گردشگران فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: محل مورد نظر در مورچه خورت و در تقاطع اتوبان کاشان –اصفهان و بزرگراه دلیجان – اصفهان به وسعت حدود ۱۰۰ هکتار می باشد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در منطقه مورد نظر آثارتاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی نظیر اثر تاریخی ارگ و کاروانسرای دیگری به نام کاروانسرای مورچه خورت و به طور کلی ۴۸ اثر تاریخی ثبت شده وجود دارد که این منطقه را مستعد گردشگری با جاذبه های عدیده و روایت های تاریخی نموده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز