خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه یزد به ایلنا خبرداد:

ترافیک محورهای استان یزد عادی و روان است

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۳۹۸

رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی به این استان، گفت: در حال حاضر ترافیک در سه محور اصلی استان عادی و روان است.

سرهنگ مسعود قانعی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی اظهار داشت: یزد از جمله استا‌‌ن‌های گردشگری کشور به شمار می رود که هر سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این استان سفر می کنند.

وی با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد ادامه داد: این موضوع قطعا نقش موثری در جذب گردشگر به استان دارد و سفرهای نوروزی از چند روز مانده به سال جدید آغاز شده است.

رئیس پلیس راه استان یزد با بیان اینکه یزد در چهارراه مواصلاتی کشور قرار دارد و محورهای مواصلاتی این استان همواره در تردد است، اضافه کرد: اغلب جاده های منتهی به استان به خصوص محور اردکان- میبد، یزد- کرمان و جاده طبس دارای ترافیک روان است اما رانندگان باید از هرگونه شتاب برای جلوگیری از حوادث احتمالی، خودداری کنند.

وی عنوان کرد: هرچه به روزهای پایانی سال و آغاز سال نو و عید نوروز می رسیم رفت و آمد در جاده های استان بیشتر می‌شود که باید رانندگان با رعایت مقررات برای کاهش حوادث اقدام کنند.

قانعی اظهار داشت: پایبندی به مقررات، احترام به دیگران، توجه به هشدارهای پلیس، خودداری از عجله، رعایت فاصله طولی و داشتن برنامه ریزی و مدیریت در سفر، نقش مهمی در کاهش حوادث دارد.

رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده های استان بیان داشت: ماموران در اجرای طرح نوروزی تا پایان تعطیلات با راه اندازی ایستگاه‌های سیار و گشت های محسوس و نامحسوس بر تردد خودروها نظارت دارند.

وی همچنین از شناسایی 154 نقطه حادثه خیز در استان یزد خبر داد و گفت: 75 درصد نقاط حادثه خیز استان یزد در محورهای اصلی و بزرگراهی و 25 درصد آن در نقاط فرعی و روستایی است.

قانعی محورهای بحرانی استان یزد را مسیرهای رفت و برگشت مهریز - انار در محور یزد -کرمان و بعد هم مسیرهای رفت و برگشت تفت - ابرکوه در محور یزد به شیراز اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث در محورهای یزد واژگونی ناشی از خواب الودگی و خستگی رانندگان است افزود: رانندگانی که وارد یزد می شوند در اوج خستگی و خواب آلودگی هستند و لازم است هر موقع احساس خستگی کردند در جایی مناسب متوقف و استراحت کنند تا با واژگونی خودرو خود مواجه نشوند.

رئیس پلیس راه استان یزد در ادامه از رانندگان خواست تا با رعایت نکات ایمنی در رانندگی و دوری از سرعت و سبقت غیرمجاز از وقوع هرگونه حادثه رانندگی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز